    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Date: Sun, 30 Jun 2019 13:59:26 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 07:50 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej
    > sytuacji prawnej.

    W poprzednim leasingu (u tego samego leasingodawcy) miałem podobną
    sytuiację, szkodę (większą niż teraz) likwidowaną z OC sprawcy. Tam
    sprawca ubezpieczony był w Warcie, przy zgłaszaniu szkody zapytali się
    mnie jaki VAT odliczam i tyle dodatkowo mi dołożyli do przelewu dla ASO.
    To uśpiło moją czujność i nie spodziewałem się, że różne TU różnie
    podchodzą do sprawy.
    Teraz w internetach wyczytałem, że jest czarna lista TU, które zawsze w
    przypadku poszkodowanego z DG wypłacają netto bez wzgledu na to w jaki
    sposób poszkodowany rozlicza się z US.

    Oczywiście zawsze można nie brać lisingów/kredytów i nie mieć takich
    problemów, nie każdy jednak może sobie na to pozwolić.

    3 tygodnie po szkodzie o której piszę w tym wątku, miałem drugą szkodę na
    innym aucie (sportage). Auto jest moje, bez leasingów, kredytów ale też na
    DG. Sprawca w PZU.
    PZU nawet nie wysyłało swojego rzeczoznawcy, szkoda jest likwidowana przez
    to samo ASO co w przypadku sorento tylko i wyłącznie na podstawie wyceny
    ASO. Jutro wstawiam auto na naprawę, do odbioru będzie w czwartek. Z
    Interiskiem bujam się już 4 tydzień (dalej ASO nie może zamawiać częśći bo
    czegoś tam nie przesłali) - w PZU w ciągu tygodnia auto idzie do naprawy.
    Przy PZU formularz szkody to jedna strona A4, w innterrisku 8 stron.
    Pierwszy kontakt z TU po zgłoszeniu szkody w PZU miałem po 10 min
    (niedziela), w interrisku po 2 dniach (normalny dzień roboczy).
    Auto zastępcze w interrisk - mówią mi, że sorento to wg ich tabelek suv
    mini, w PZU przy sportage - zastępcze jest klasy suv (róznica jakieś
    100-150 PLN/dzień)
    Wiem, że to tylko OC i wybiera się najtańszą opcję, ale przy AC TU typu
    interrisk omijał bym szerokim łukiem.

    TG