eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaweciarskie przygodyRe: Laweciarskie przygody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!f
    eed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.
    neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 21 Jun 2011 18:45:16 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laweciarskie przygody
    References: <4dfdc379$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <itkgft$f35$1@news.onet.pl>
    <4dfdc987$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <4e00ca9b$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.55.25
    X-Trace: 1308674715 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2460 83.11.55.25:1805
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2377812
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2011-06-19, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >> Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
    >> lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
    >> zawieszenie w wiezionym samochodzie.
    >>
    >> A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
    >> złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
    >> prędkość, to je jeszcze pogłębiły.
    >
    > A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowałoby sytuacji?


    Trochę się nadriftowałem lawetą i moje doświadczenia są takie, że w tej
    sytuacji przyspieszanie by tylko pogorszyło sytuacje.

    Oczywiście póki trzymałby gaz do dechy, to laweta by go pewnie nie
    wyprzedziła, ale nadal latałaby na boki i to pewnie coraz gorzej, ale to
    do niczego nie prowadzi poza rozwaleniem się przy wyższej prędkości, no
    chyba że jakimś fuksem akurat coś się tak poustawia że te oscylacje się
    w między czasie wygaszą.

    Jak się coś takiego działo (np. jadąc dość szybko po nagłym uderzeniu
    wiatru), to najlepiej było po prostu przyhamować nim się przyczepa
    rozhuśtała - nawet niewielka utrata prędkości uspokoi przyczepę, reakcja
    zestawu na hamowanie jest bez dramatu - dociąża się tył samochodu co
    poprawia sytuacje. Z ewentualnym łamaniem zestawu na skutek krótkiego
    przyhamowania w takiej sytuacji nie ma problemu (pewnie byłoby gorzej
    gdyby ktoś zapiął bloki w holowniku i tak próbował wyhamować do zera).

    Impulsem gazem można prostować lawetę, ale nie w takiej sytuacji, a
    wtedy jak wpadła w boczny poślizg - np. na zakręcie jak się na jakiś
    dziurach wybiła, albo po nagłym manewrze omijania kota samobójcy :)

    A generalnie to jak się laweta sama huśta, to znaczy że jest źle
    załadowana albo popsuta.
    Mając taką przyczepę trzeba nacisk rozłożyć tak, żeby był duży nacisk na
    hak.
    A tu się gość tłumaczy, że tak wielkie koła miał w holowniku że mu
    ocierały o nadkola i nie mógł, czyli przyczyną wypadku był w zasadzie
    zły stan techniczny pojazdu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: