    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Laseroooptyka"
    Date: Wed, 03 Nov 2010 14:42:45 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > http://ronja.twibright.com/
    >
    > Czy tu nie znajdzie się czegoś ciekawego ?
    >
    > Gejzero
    > SQ3OGX

    Dzieki za ten link. Przegladnalem i... znowu zwatpilem. Zreszta ja nie chce
    pobijac rekordow lacznosci, wystarczy mi zasieg 2-3 m.
    Jesli masz jeszcze troche czasu i cierpliwosci to poradz jak to sobie prosto
    zmajstrowac dla czestotliwosci powiedzmy nie 80 MHz lecz docelowo 8 slownie
    osiem MHz.
    Wiem, ze taka diode swiecaca nalezy zasilac pradowo. Dla wprawy wykonalem
    generator o czestosci okolo 100 kHz i amplitudzie okolo 4V pp.(prostakat),
    zmajstrowalem do niego wtornik emiterowy i na oscyloskopie wszystko pieknie i
    nie drogo wyglada do momentu podlaczenia diody, ktora zasilana tym przebiegiem
    nijak zaswiecic sie nie chce. Po podlaczeniu, napiecie pada prawie do zera.
    Nie wiem co robie zle, ze ta zaraza zasilana normlnie pradem stalym swieci a
    tym przemiennym nie chce. Tylo w momencie wlaczania mignie sobie krotko a
    potem ani fotona.
    Wiem, ze musze sie w tym podszkolic ale przy pomocy doswiadczonego
    elektronika byloby latwiej.
    Pzdr.
    Tornad