    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Laptopa chciałęm kupić....
    Date: Sun, 19 Apr 2009 11:57:24 +0000 (UTC)

    Jingiel napisał:

    > Wcale nie. Jak sama nazwa wskazuje netbook ma sluzyc do internetu. Po
    > cholere do ogladania www lub czytania emaili wypasione karty grafiki,
    > duza moc procesora duzy i pradozerny dysk? Tutaj bardziej przydaje sie
    > wifi, pojemny akumulator. Po prostu netbooki sa dla innego uzytkownika.
    > Powiedzialbym biznesowego. Do worda, exela wystarcza, poczte na
    > delegacji mozna przeczytac, ale juz pograc w need for speed nie za
    > bardzo. No i maja wtedy duza zalete, mieszcza sie byle gdzie. Taki
    > kompromis miedzy pocketem, a laptopem 15-17 cali..

    Powyższy wywód potwierdza to, że wyróżnienie grupy netbooków jest
    zabiegiem marketingowym. W dodatku przeprowadzonym skutecznie.
    Wprowadzenie do obiegu nazwy sugerującej powiodło się znakomicie.

    Netbooki nie są żadnym kompromisem. Są one dla tego samego użytkownika,
    dla którego stworzono pierwsze laptopy. Mój pierwszy laptop (Toshiba
    T-1200) ważył 5 kg. Od tego czasu, czyli od przeszło 20 lat, wciąż
    ktoś mnie zapewnia, że "to dopiero początek, teraz to laptopy będą
    jeszcze mniejsze i lżejsze, a baterie starczą na dłużej". Szlag mnie
    nieraz trafiał, jak słuchałem marketoidalnych zachwytów, że "teraz to
    panie akumulatory mamy cztery razy lepsze niż kiedyś". Tyle że na ogół
    okazywało się, że czas pracy wzrósł (albo zmalał) o jakieś 10% w stosunku
    do poprzednich modeli. Spełnienie starych obietnic dokonało się doiero
    teraz za sprawą komputerów takich jak Asus Eee PC. Nagle się okazało,
    że jednak można skokowo wydłużyć kilkakrotnie czas pracy akumulatorów.
    Można też nie montować niepotrzebnego balastu stasnowiącego połowę wagi
    laptopa (i nie brać za ten balast pieniędzy, ale to już sprawa wtórna).

    --
    Jarek