  • Data: 2009-04-20 21:53:45
    Temat: Re: Lampa błyskowa do Canona G9
    Od: "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:
    > "Bartosz Balicki" <b...@o...pl> wrote in message

    > Czy jest to lampa wyzwalana wtedy błyskiem lampy wbudowanej?
    > Trochę to brzmi jak marnowanie energii z baterii aparatu...
    >
    > Orientujesz się jak wpływa użycie takiej lampy na parametry ekspozycji?
    Jak słusznie zauważyłeś jest to rozwiązanie oparte na wyzwalaniu
    błysku lampy slave błyskiem lampy wbudowanej w aparat i wiąże się to z
    szybszym zużyciem baterii - nie ma róży bez kolców:(
    Alternatywą jest zmiana obudowy na coś z wbudowanym portem
    dedykowanym (wyzwalanie elektryczne) ale koszt tego rozwiązania jest
    powalający, dodatkowo zyskać można sterowanie siłą błysku (ale to
    posiadają droższe modele lamp).
    Zasadniczo to najbardziej się opyla (przy G9 z Canonowską obudową)
    lampa slave z światłowodem. Kupowanie porządnej obudowy do G9 to
    pomyłka, G9 ma zbyt wąskie szkło, a konwertery szerokokątne Ikelite
    ponoć niewiele w tej materii zmieniają (wyczytane gdzieś na
    www.wetpixel.com). Cena zakupu porządnej obudowy do G9 niebezpiecznie
    zbliża się do kosztów obudowy dSLR, które to pod wodą deklasuje G9 dość
    znacznie.