  • Data: 2013-08-30 12:26:50
    Temat: Re: Lament
    Od: Dominik <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 23:19:08 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
    > Skarżę się się na życie. Chcę bezlusterkowca z ergonomią i funkcjami
    >
    > Panasonika G6 (od biedy G5) i z matrycą Olka E-PM2/E-PL5. Chcę mieć
    >
    > dynamikę i szumy Olka (nawet z jego zawyżeniem czułości wygląda na
    >
    > bezkonkurencyjne), ekran obrotowy i wbudowany wizjer Panasa (wiem, że
    >
    > można do Olków dokupić dopinany wizjer za grubą forsę, ale
    >
    > odchylano-obrotowy ekran już nie) oraz całą jego klawiszologię, funkcje
    >
    > w rodzaju focus peaking, wskaźnika horyzontu itp., jakość stabilizacji
    >
    > (no, tu załóżmy do Olka można podpiąć obiektywy Panasa), jakość video

> [...]

    Potwierdzam, że ten dylemat jest w dzisiejszych czasach ogromny.
    Sami kilka dni temu przechodziliśmy go - wybierając aparat dla żony.
    Mimo ogromnego wyboru na rynku trudno znaleźć aparat, który satysfakcjonowałby
    użytkownika pod względem wszystkich trzech aspektów: wymiary/waga | możliwości foto |
    cena.
    Założeniem było: aparat ma mieć wizjer, ma mieć możliwie dobrą jakość obrazu, w miarę
    możliwość zabawy głębią ostrości i ma być stosunkowo mały. Ostatecznie - po zamianie
    warunku "mały" na warunek "lekki" - u nas skończyło się wyborem zaskakującym dla mnie
    samego: Canon 100D + 18-55 STM
    Aparat jest niewiele większy od Panasonica G6, obiektyw trochę większy - ale w sumie
    zestaw jest zaskakująco lekki.

    Nie wiem czy w czymś pomogę czy w czymś namieszam - ale chciałem się podzielić tym co
    sam przemyślałem kilka dni temu.

    PS1 A ideałem jest Panasonic GX7 - tylko kompletnie nie spełnia warunku "cena" :)

    PS2 Ja sobie kupiłem przed wakacjami Fuji X10 i jestem zadowolony :) Spełnia warunek
    "mały i lekki".

    pozdrawiam

    Dominik
    www.flickr.com/dominikon