  • 31. Data: 2014-01-28 10:09:14
    Temat: Re: Lalunia - part II
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 27 Jan 2014 11:59:55 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > no ja widzialem zerwane lancuchy. Nawet takie ktore robily przy tym
    > dziury w bloku silnika. Pasek krzywdy nie zrobi.

    Nie musi się zerwać, wystarczy że spadnie z powodu zjechanej zębatki.
    Miałem taki przypadek w DT, spadnięty łańcuch wywalił dziurę w karterze.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 32. Data: 2014-01-28 10:13:18
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 27 Jan 2014 08:18:16 +0100) ktos podajacy sie za Hinek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ja zapłaciłem ponad 400 PLN. Używałem dwa sezony. Nigdy nie udało mi się
    > tego wyregulować. Albo chlapało olejem, albo nie smarowało wcale.
    > Po dwóch latach koszty wyniosły 400 zł scottoiler - 100 zł olej - 800 zł
    > spodnie.
    > Interes był kiepski.

    Przy olejarkach trzeba sobie zadać jedno zajebiście proste pytanie:
    "Czy mam jasne felgi na których widać ślady oleju? A jeśli tak to czy
    będzie mi przeszkadzać na nich syf". Jeśli odpowiedź jest twierdząca
    to nigdy nie uda się ustawić olejarki tak, żeby było dobrze.

    Rozwiązaniem są ciemne falegi, lub nie przejmowanie się syfem i wtedy
    każda olejarka jest dobra :)

  • 33. Data: 2014-01-28 11:16:54
    Od: Viking <v...@n...pl>

    W dniu 2014-01-28 09:52, AZ pisze:

    > Mi sie kiedys w wuesce zerwal, taki kupowany z metra na skladnicy
    > rolniczej ;-) Zanim zorientowalem sie co sie stalo to podjechal gosc
    > na rowerze z lancuchem i pytaniem "twoj?", po chwili sie okazalo ze lancuch
    > wyszedl dolem przez blok silnika.

    He he, no właśnie.
    Ale to nic, Panowie mi to się kiedyś jak wracałem z któregoś Zbigowiska
    kardan w ST zerwał :) Tak,że są rzeczy które się nawet fizjologom nie
    śniły:)

    --
    z Komsomolskim "Czuwaj" :)
    Tomek

  • 34. Data: 2014-01-28 12:28:55
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Tuesday, 28 January 2014 10:16:54 UTC, Viking wrote:
    > He he, no właśnie.
    > Ale to nic, Panowie mi to się kiedyś jak wracałem z któregoś Zbigowiska
    > kardan w ST zerwał :) Tak,że są rzeczy które się nawet fizjologom nie
    > śniły:)

    A przy jakim przebiegu jeśli wolno spytać?

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 35. Data: 2014-01-28 12:59:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > chlapanie i utytlanie. Dual Injector Scottoilera dziala tak, ze koncowki
    > "trzymaja" zebatke wiec po zebatce jest rozprowadzaony olej i przenoszony
    > na lancuch.

    Pytałem nie bez powodu, bo robię olejarkę do moto. Wszystko jest proste
    (zbiorniczek, zawór, sterownik - żadna filozofia), problem mam jedynie
    z dyszami. Czytam, szukam, widziałem już różne rozwiązania, ale chcę to
    zrobić dobrze, a nie byle jak (i na pewno smarowanie z obu stron).

    Widzę, że końcówki do dual injectora są tanie:

    http://allegro.pl/item3886760864.html

    Cała dysza trochę droższa, ale to akceptowalna dla mnie cena, więc chyba
    kupię:

    http://allegro.pl/i3887053198.html

    Jak to wygląda w praktyce? One się zużywają od tarcia po zębatce i trzeba
    je co jakiś czas wymieniać? Są sprężyste?

    Olej nie ucieka zewnętrzną dyszą, gdy moto stoi na kosie (zasysając
    powietrze wewnętrzną dyszą, ustawioną wtedy wyżej)?

    Rozumiem że olej jest gęsty, przekładniowy (np. 80W90)?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 36. Data: 2014-01-28 13:10:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-28, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]
    > z dyszami. Czytam, szukam, widziałem już różne rozwiązania, ale chcę to
    > zrobić dobrze, a nie byle jak (i na pewno smarowanie z obu stron).

    A co robisz za sterownik? IMHO to straszny overkill, ja mam srubke
    i elektrozawor do paliwa stosowany przez gaziarzy sterowany 12V po wlaczeniu
    silnika. Dodatkowo zawor ma wajche ktora powoduje otwarcie przepluwy wiec
    przydaje sie przy napelnianiu/odpowietrzaniu ukladu. Mowie to z doswiadczenia
    po 90 kkm z moim wynalazkiem.

    > Widzę, że końcówki do dual injectora są tanie:
    >
    > http://allegro.pl/item3886760864.html

    No tanie a i tak wystarczaja na dlugo.

    > Cała dysza trochę droższa, ale to akceptowalna dla mnie cena, więc chyba
    > kupię:
    >
    > http://allegro.pl/i3887053198.html

    No ja postanowilem nie kombinowac, bo zajmuje to sporo czasu, efekt nie jest
    gwarantowany a 100 PLN to nie jakis majatek.

    > Jak to wygląda w praktyce? One się zużywają od tarcia po zębatce i trzeba
    > je co jakiś czas wymieniać? Są sprężyste?

    Same koncowki sa twarde, elastyczne sa gumki ktore lacza koncowke z dysza
    i to z ich sila sa one dociskane do zebatki. Koncowki sie scieraja ale
    ja na te 90 kkm to chyba wymienialem 2 razy.

    > Olej nie ucieka zewnętrzną dyszą, gdy moto stoi na kosie (zasysając
    > powietrze wewnętrzną dyszą, ustawioną wtedy wyżej)?

    Nie, to jakies bajki. Przeciez koncowka jest docisnieta do zebatki wiec jak
    ma uciekac?

    > Rozumiem że olej jest gęsty, przekładniowy (np. 80W90)?

    No ja akurat leje Hipola wlasnie 80W90.

    Jest jeszcze jedna sprawa - w tej dyszy w srodku jest jakas gabeczka, u mnie
    po 2 latach sie zapchala, ale wystarczylo ja przedmuchac kompresorem :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2014-01-28 13:48:49
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 28 Jan 2014 12:10:56 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
> [...]

    > przydaje sie przy napelnianiu/odpowietrzaniu ukladu. Mowie to z doswiadczenia

    Sterownik IMO również nie ma sensu. Też miałem śrubkę i elektrozawór w DIY
    smarownicy. Także polecam wydać pieniądze na końcówkę od Scotoilera.

  • 38. Data: 2014-01-28 20:39:04
    Od: Viking <v...@n...pl>

    W dniu 2014-01-28 12:28, zarafiq pisze:

    > A przy jakim przebiegu jeśli wolno spytać?
    >
    > Pozdrawiam,
    > zarafiq

    Wolno ,ale tu nie chodziło o przebieg.Nie to nie tak ,że wał sie urwał;)
    Po prostu podejrzewam, że odstrzelania z tłumików (a ST na gaznikach
    napierdziela że szok) czy poluzowała się nakrętka oski? czy jak? (od tej
    pory używam loclite). No wiec ta nakretka była luźna i po trochu ,trochu
    tak sie rozluźniało, aż tryby od ataku sie wyrobiły w przekładni i tak
    sie obrobiły,ze zero jazdy./ w końcu wyszło mi taniej całą przekładnie
    kupic z rozbitka i przywieźć z Lublina, niz kupić tylko zebatki ataku w
    boldorze:) Wymiana całej przekładni max 2 piwa, a rozbieranie ,żeby
    wymianieć te talerze to chyba skrzynka wódki :)

  • 39. Data: 2014-01-29 09:55:56
    Od: Monster <a...@o...pl>

    > A przy jakim przebiegu jeśli wolno spytać?
    >
    > Pozdrawiam,
    > zarafiq

    Doktorski zmielił przekładnię w swojej BMW K1200,chyba po 20kkm,dłużej
    ruskie wytrzymują:-)
    Osobiście zgubiłem łańcuch w MZ,ale grzecznie wyszedł z obudową tylnej
    zębatki.Bratu spadł w CZ i tak paskudnie się zablokował że trzeba było
    rozkuwać w bodajże trzech miejscach,karter wytrzymał.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 40. Data: 2014-01-29 10:00:18
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2014-01-28 13:10, AZ pisze:

> [...]
    > po 2 latach sie zapchala, ale wystarczylo ja przedmuchac kompresorem :-)

    Chyba będzie się podpiąć pod temat z racji powrotu na łańcuch i pomacać
    to twoje ustrojstwo:-)

    --
    Tomek

    Ducati 900SS