    From: Leszek <l...@w...peel>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ładowarka samochodowa
    Date: Wed, 27 Mar 2013 16:06:07 +0100

    W dniu 2013-03-27 12:16, Trybun pisze:

    > No grzechem by było nie przyznać że nie pomogłeś kompletnemu laikowi w
    > tych sprawach trochę rozjaśnić sytuacji. Dzięki.
    To wyglądało na mimowolne ruchy palcami przy zasypianiu. Godzina może
    też na to wskazywać.

    W różnych urządzeniach napięcia zasilające i wydajności prądowe
    zasilaczy są różne.
    To, że pasuje wtyczka od zasilacza jednego urządzenia do drugiego nie
    gwarantuje, że to drugie będzie działało (również po odłączeniu tej
    wtyczki).

    cytat : "... powinny być nie źródłem takiego czy innego napięcia, jeno
    prądu. Co zazwyczaj oznacza, że w stanie jałowym można na nich zmierzyć
    i kilkanaście woltów, dopiero podłączanie do ..."
    Nie wiem dlaczego niektórzy sądzą, że siedzenie po drugiej stronie
    monitora daje prawo do pisania nawet największych banialuk.

    Obecnie większość producentów kieruje się raczej dążeniem do standardu
    zasilania portu USB, czyli 5V. Z prądem jest różnie, starsze porty USB
    miały wydajność max. 500mA obecnie daje się wyciągnąć z portu nawet 1A.
    Co do wydajności prądowej to musi być równa lub większa od wymaganej
    przez urządzenie. Jeżeli urządzenie potrzebuje 5V/1A
    można podłączyć 5V i wszystko co daje więcej niż 1A.

    Istnieją jednak urządzenia, które zasilane są z większych napięć, tak
    naprawdę wartość napięcia dyktuje akumulator,
    obecnie prawie wszędzie stosuje się jednokomorowe baterie Litowe o
    napięciu ogniwa w zależności od technologii 3,2-3,7V,
    dlatego 5V (oczywiście po przetworzeniu przez ładowarkę w urządzeniu)
    wystarcza do naładowania takiej baterii.
    W starszych typach, gdzie ogniwa się łączyło (szczególnie przy NiCd i
    NiMh) potrzebne było większe napięcie.

    Sama elektronika przechodzi ewolucję i zasilana jest od maksymalnie 5V w
    starych urządzeniach, przez 3V3 (obecnie),
    2,5, 1.8V i jeszcze niżej w przypadku rdzeni nowych procesorów.

    ... a co tam, też sobie pozwoliłem na małe dywagacje.
    L.