  • Data: 2013-03-28 16:18:48
    Temat: Re: Ładowarka samochodowa
    Od: Leszek <l...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-28 15:17, Michal Tyrala pisze:
    > A bez nawigacji? Bo jak znam zycie, to się naładuje, tyle ze wolniej,
    > prawda? Ja rozładowałem w godzine Sensation podłączony do oryginalnej ładowarki
    > 1A.
    > Coś ma z tego wynikać? Dalej, że nie wolno podpinać słabszych ładowarek?
    IMHO - owszem, nie powinno. Wyjątkiem są najnowsze dobrze rozwinięte
    technologicznie
    urządzenia typu iPad ale nie "low-cost'owe" 80% rynku. iPad o ile się
    mylę potrafi
    rozróżnić do czego jest podłączony - ładowarki czy portu USB.
    Myślę, że możliwych scenariuszy przy założeniu różnorodności urządzeń i
    ładowarek
    jest cała masa. Myślę, że Twój Sensation albo wykrywa wydajność
    ładowarki i bierze
    tyle, żeby jej nie "zadusić" (mniej prawdopodobne) albo działa to na
    zasadzie ładowania impulsowego -
    ładowarka próbuje się podnieść i przy każdej probie daje zastrzyk energii,
    który pomału ładuje baterię - ale to już dywagacje.
    Mógłbym się zebrać i zrobić tak jak mówisz moim NE560, podłączając
    oscyloskop
    i patrząc co dzieje się na linii zasilającej - ale to i tak niczego nie
    dowiedzie bo
    każde z urządzeń może zachowywać się inaczej.
    Pozostanę przy swoim (i wcale nie zależy mi, żeby kogoś do tego
    przekonywać),
    że podłączanie ładowarek o niższej wydajności niż sugeruje producent
    powoduje pracę/ładowanie urządzeń poza ich pierwotnym
    założeniem/specyfikacją.
    Może się naładuje, może ładowarka się nie uszkodzi, może urządzenie
    potrafi tak pracować - a może nie potrafi.
    > Już pisałem, usenet ogólnie wzbogaca moje życie. :-)
    O ile poruszamy się w granicach rozsądku ;-)
    > Ładowany sprawny akumulator to jednak ,,nieco'' inne obciazenie niż
    > rezystor. Bliżej temu do RC, jak już.
    Owszem. To bardziej złożone zjawisko.
    > Za dużo wycinasz.
    Być może.

    Chyba wyczerpałem już limit w tej dyskusji. ;-)
    L.