  • 11. Data: 2015-09-16 21:31:07
    Temat: Re: Ładowarka kamerki przerywa
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > cały zasilacz zapalniczkowy
    > http://www.hobbyelektronika.pl/galerie/wtyk-zapalnic
    zki-samocho_756.jpg

    Bardzo dziękuję. Jutro sprawdzę czy mój wygląda tak samo.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 12. Data: 2015-09-16 21:48:39
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał

    > Opisane objawy świadczą o źródle problemu w samej ładowarce - albo ma za
    > małą wydajność prądową (mimo napisu 1,5A), albo uszkodzony kabelek.

    Dokładnie to wygląda to tak, że gdy kamerka się wyłączy muszę poruszać
    ładowarką w slocie zapalniczki zmieniając kąt i obracać nią, a nawet
    czasem wyjąć ją ze slotu i jeszcze raz włożyć. Zdarza się, że po paru
    sekundach
    znowu się wyłącza i tak w kółko. Czasami natomiast bardzo długo jest OK.
    Nie wiem czy mogłoby to być związane z małą wydajnością prądowa.
    Raczej podejrzewałem przyczynę mechaniczną. Próbowałem odgiąć trochę
    te boczne blaszki i na początku to pomogło, ale potem niestety problem
    wrócił.
    Nie wiem także czy kupując nową ładowarkę (ewentualnie) mogę bez
    obaw zastosować silniejszą, tzn. np. 2A zamiast tej z 1,5 A, czy lepiej
    kupić taką 1A. Jakie skutki będzie miało zastosowanie takiej z większą
    ilością A, a jakie takiej z mniejszą? Kompletnie się na tym nie znam.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 13. Data: 2015-09-16 21:49:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Artur wrote:

> [...]
    > kupić taką 1A. Jakie skutki będzie miało zastosowanie takiej z większą
    > ilością A, a jakie takiej z mniejszą? Kompletnie się na tym nie znam.

    podana wydajnośc prądowa to max jaki może dać ładowarka. Więc za dużo
    nie szkodzi. Jeśli będzie mniej niż potrzebuje kamerka to nie da rady.
    Podejrzewam, że 1A wyatarczy ale to trzeba sprawdzić na obudowie lub w
    instrukcji

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2015-09-16 22:15:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Artur" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekundach
    > znowu się wyłącza i tak w kółko. Czasami natomiast bardzo długo jest

    Zatem kabelek, jego lutowanie wewnątrz ładowarki, sprężynka dociskająca
    dodatni biegun, lub blaszka od masy wewnątrz ładowarki. Rozbierz,
    obejrzyj, ew. dolutuj, powinno dać się łatwo naprawić. A jeśli się nie
    uda, to zainwestuj w nową, nie jest to przecież majątek. Jak
    rozbierzesz, to obejrzyj bezpiecznik, powinno być napisane, jaki prąd
    przepuszcza - bedziesz wiedział, ile prądu pobiera kamerka i jaką kupić.
    Tak, jak napisał masti, śmiało podpinaj do takiej o wyższej wydajności,
    choć nie zawadzi ew. bezpiecznik wymienić na taki, jak w starej.

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2015-09-16 22:44:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.09.2015 o 21:48, Artur pisze:

> [...]
    > ładowarką w slocie zapalniczki zmieniając kąt i obracać nią, a nawet
    > czasem wyjąć ją ze slotu i jeszcze raz włożyć. Zdarza się, że po paru

    Miałem tak samo z testerem prądu akumulatora.
    Okazało się że miał prawie urwane druty przy wtyczce zapalniczki -
    pewnie w Twojej ładowarce jest ta samo.

  • 16. Data: 2015-09-16 23:58:33
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2015-09-16 o 21:48, Artur pisze:

> [...]
    > czasem wyjąć ją ze slotu i jeszcze raz włożyć. Zdarza się, że po paru
    > sekundach znowu się wyłącza i tak w kółko.

    Miałem tak w ładowarce do nawigacji. Powód - nie wytrzymało jedno
    połączenie lutowane elementu elektronicznego, konkretnie dławika. Widać
    było gołym okiem. "Pstrykanie" w ładowarkę na chwilkę pomagało. Docelowo
    pomogło poprawienie lutów (przy okazji wszystkich).

    Wniosek - rozebrać i zobaczyć co w środku.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2015-09-17 08:24:45
    Od: "K.B." <b...@w...pl>

    Witam
    miałem podobny problem - ładowarka rozłączala się
    problem wynikał z kabelka który był naderwany i po prostu przeywał.
    Kup coś takiego:
    http://allegro.pl/uniwersalna-ladowarka-samochodowa-
    greew-2-x-usb-i5436772190.html
    zawsze jedno gniazdo więcej
    + kabel do ładowania chyba że masz - problem z wykrywanime że jest to 'mass
    storage' wynika z tego ze w ładowarce masz tylko kable zasilający - 2 żyły
    (+) i (-) a w kabelku masz 4 żyły bo są jeszcze 2 kable DATA
    znajdź na necie rozszycie kabelka - weź go do ręki natnij delikatnie odnajź
    2 żyły danych, nie pamietam jakie kolory ale zostaw raczej na 99% żyłę
    czarną (-) i czerwoną (+) inne przetnij a kable zaizoluj taśmą

    Gotowe :)

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 18. Data: 2015-09-17 09:26:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

> [...]
    > wiem, że przyczyna jest w ładowarce, a nie w slocie
    > zapalniczki.
    > Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
    > mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
    > natomiast w sprzedaży są 1,0 A. Ponadto nie może to być
    > ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
    > w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.
    > Myślę, że przyczyna jest mechaniczna i z tym jaka to jest
    > kamerka nie ma nic wspólnego.
    > Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
    > i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo

    Prosty, domowy sposób - wybebeszyć ładowarkę i podłączyć ją
    bezpośrednio, lutując przewody w odpowiednie miejsca płytki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-09-17 11:19:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2015 18:57:21 +0200, "Artur" <...@...pl> wrote:
> [...]
    > zapalniczki. Plik zapisywany przed takim zerwaniem
    > ulega uszkodzeniu i nie daje się odczytać. Czyli całe

    Kamerka powinna mieć własną baterię aby zapobiegać takim sytuacją
    chwilowego braku zasilania, co się z nią stało?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-09-17 15:05:40
    Od: "Artur" <...@...pl>

    > Najprostszym sposobem będzie zabranie kamerki do domu i podpięcie jej do
    > ładowarki telefonicznej/smartfonowej
    > Celem zabiegu jet ustalenie czy problem leży w samej ładwarce, czy też np.
    > w gnieździe kamerki.
    Tak zrobiłem. Podłączyłem do powerbanku 2,1 A. Pięknie działa przez długi
    czas bez żadnych przerwań. Poruszałem kamerką żeby zasymulować
    wstrząsy samochodu, nic się nie przerwało.

    > podana wydajnośc prądowa to max jaki może dać ładowarka. Więc za dużo
    > nie szkodzi. Jeśli będzie mniej niż potrzebuje kamerka to nie da rady.
    To znaczy co by się stało gdyby była ładowana zbyt małym prądem, np. 1A?
    W ogóle się nie włączy?

    > Kamerka powinna mieć własną baterię aby zapobiegać takim sytuacją
    > chwilowego braku zasilania, co się z nią stało?
    Ma baterię. Jej zadaniem jest prawidłowy zapis ostatniego pliku.
    Ta bateria działa tylko przy "prawidłowym" zakończeniu pracy kamerki,
    to znaczy gdy kamerka sama się wyłącza po zgaśnięciu silnika samochodu.
    Wtedy na ekranie pokazuje się napis GOOD BYE i kamerka się wyłącza.
    Towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk. W tym momencie zapisuje się
    też ostatni plik, który potem można oglądać w kamerce lub na komputerze,
    po przeniesieniu karty SD z kamerki do czytnika kart SD połączonego
    z komputerem.
    Gdy następuje "nieprawidłowe" przerwanie, napis GOOD BYE się nie
    pojawia, natomiast charakterystyczny dźwięk tak. (ten sam dźwięk
    słychać gdy kamerka się włącza przez start silnika samochodu lub
    poruszanie/pstrykanie w ładowarkę po awarii.). Ostatni plik jest wtedy
    uszkodzony i nie można go obejrzeć.
    Piszę o ostatnim pliku, bo zapisywanie na karcie SD mam podzielone
    na 3 minutowe filmy, które zapisują się w kolejnych plikach. Tak sobie
    ustawiłem.
    Bateria w kamerce ma bardzo małą pojemność. Gdy włączę kamerkę
    bez podłączonego zasilania, kamerka działa przez kilkanaście sekund.

    Na ładowarce udało mi się tylko odkręcić coś w rodzaju kapturka.
    Mogłem wyjąć bezpiecznik, na którym jest napisane: F2A220V.
    Natomiast na obudowie ładowarki jest naklejka z napisem:
    INPUT DC 12-24V
    OUTPUT DC 5V == 1.5A
    MINI 5P 1P+ 5P-
    BLACK VIEW

    Nic więcej nie mogę zrobić. Poszczególne części obudowy są (chyba)
    ze sobą sklejone i nie wydaje mi się żebym mógł zajrzeć do środka
    bez uszkodzenia obudowy.

    Pozdrawiam
    Artur