  • 1. Data: 2015-09-16 18:57:21
    Temat: Ładowarka kamerki przerywa
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Mam problem z ładowarką samochodową kamerki,
    która podczas jazdy zrywa ładowanie i wyłącza
    kamerkę. Przeważnie w celu uzyskania ponownie
    ładowania muszę poruszyć ładowarką w slocie
    zapalniczki. Plik zapisywany przed takim zerwaniem
    ulega uszkodzeniu i nie daje się odczytać. Czyli całe
    rejestrowanie przy pomocy kamerki traci sens.
    Próbowałem z ładowarką włożoną bezpośrednio
    do slotu zapalniczki jak i do rozgałęziacza, więc
    wiem, że przyczyna jest w ładowarce, a nie w slocie
    zapalniczki.
    Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
    mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
    natomiast w sprzedaży są 1,0 A. Ponadto nie może to być
    ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
    w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.
    Myślę, że przyczyna jest mechaniczna i z tym jaka to jest
    kamerka nie ma nic wspólnego.
    Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
    i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo
    proszę o podpowiedź co zrobić.

    Pozdrowienia
    Artur

  • 2. Data: 2015-09-16 20:40:18
    Temat: Re: Ładowarka kamerki przerywa
    Od: masti <g...@t...hell>

    Artur wrote:

> [...]
    > Próbowałem z ładowarką włożoną bezpośrednio
    > do slotu zapalniczki jak i do rozgałęziacza, więc
    > wiem, że przyczyna jest w ładowarce, a nie w slocie

    najprawdopodobniej źle zontowana końcówka ta centralna na sprężynce.
    rozebrać i sprawdzić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-09-16 20:45:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 18:57:21 +0200, Artur napisał(a):

    > Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
    > mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
    > natomiast w sprzedaży są 1,0 A.

    Na Allegro masz pełno różnych, również 2A i więcej.
    Pytanie ile w tych deklaracjach prawdy.

    Inna sprawa że jeśli chodzi o kamerę, to pewnie te 1.5A są z niezłym
    zapasem.

    > Ponadto nie może to być
    > ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
    > w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.

    Zgłaszanie się kamery jako pamięć nie zależy od rodzaju kabla, a od tego co
    jest po jego drugiej stronie.
    Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
    ładowarki, to będzie się ładować.

> [...]
    > Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
    > i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo

    Zlutować to co lata, albo wymienić przewód.

  • 4. Data: 2015-09-16 20:47:48
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > najprawdopodobniej źle zontowana końcówka ta centralna na sprężynce.
    > rozebrać i sprawdzić

    Czy gdzieś w Internecie jest rysunek jak powinna ona być zmontowana?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 5. Data: 2015-09-16 20:49:22
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Artur" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem z ładowarką samochodową kamerki,

    Najprostszym sposobem będzie zabranie kamerki do domu i podpięcie jej do
    ładowarki telefonicznej/smartfonowej, albo jeśli dziura jest mini, a nie
    microUSB, do komputera - wystarczy odmontować napęd i już nie będzie
    działała w trybie mass storage.
    Celem zabiegu jet ustalenie czy problem leży w samej ładwarce, czy też
    np. w gnieździe kamerki. Jeżeli komputer wystarczy, to znaczy będzie
    działała bez problemu, to ładowarka 1A wystarczy, bo gniazdo USB daje
    0,5 A.
    Opisane objawy świadczą o źródle problemu w samej ładowarce - albo ma za
    małą wydajność prądową (mimo napisu 1,5A), albo uszkodzony kabelek. Jak
    już ją będziesz miał w domu (ładowarkę), to możesz wymienić w całości
    kabelek (np. obcinając wtyczkę USB z "komputerowego" kabelka).
    Jeżeli nie pomoże, powinien pomóc zakup nowej. To mało "domowy" sposób,
    ale mnie ze dwa lata temu pomógł skutecznie w podobnym wypadku, kiedy
    próby regeneracji oryginalnej zawiodły.
    http://allegro.pl/zasilacz-ladowarka-samochodowa-naw
    igacja-mini-usb-i5572496943.html
    "Dwuamperowa" kosztuje z przesyłką 15,50 PLN, choć chyba rozsądniej
    będzie kupić coś stacjonarnie, z możliwością zwrotu, jeśli się okaże, że
    jednak żre więcej,lub chiński napis kłamie.
    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2015-09-16 20:50:47
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

> [...]
    > co
    > jest po jego drugiej stronie.
    > Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do

    Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
    jako Mass Storage.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 7. Data: 2015-09-16 20:51:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Artur wrote:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > Czy gdzieś w Internecie jest rysunek jak powinna ona być zmontowana?

    to jest proste jak budowa cepa. styk wewnetrzny (blaszka) - sprężynka -
    bolec. całość przykręcona pierścieniem.

    PS: co do podłączania jako Mass storage to to nie przeszkadza ładowaniu.

  • 8. Data: 2015-09-16 20:59:20
    Od: "Artur" <...@...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > to jest proste jak budowa cepa. styk wewnetrzny (blaszka) - sprężynka -
    > bolec. całość przykręcona pierścieniem.

    Jak dla mnie to budowa cepa może być skomplikowana. Poważnie.
    Więc rysunek by się przydał.

    > PS: co do podłączania jako Mass storage to to nie przeszkadza ładowaniu.

    Ładowaniu nie przeszkadza, ale nagrywaniu filmu tak. :-)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 9. Data: 2015-09-16 21:01:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Artur wrote:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > Jak dla mnie to budowa cepa może być skomplikowana. Poważnie.
    > Więc rysunek by się przydał.

    cały zasilacz zapalniczkowy
    http://www.hobbyelektronika.pl/galerie/wtyk-zapalnic
    zki-samocho_756.jpg

    > Ładowaniu nie przeszkadza, ale nagrywaniu filmu tak. :-)

    kamerka odłącza wtedy storage?
    Mam jakiś kabelek USB od powerbanka i on tylko ładuje a nie ma
    transmisji

  • 10. Data: 2015-09-16 21:05:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 20:50:47 +0200, Artur napisał(a):

    > Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
    > jako Mass Storage.

    No to dziwne - wskazywałoby, że kamera ma jakiś patent po to, żeby nie dać
    się podłączyć do innych niż oryginalna ładowarek. Ale to by było bardzo
    dziwne.

    Ewentualnie jeszcze sprawdź czy nie masz czymś zabrudzonego gniazda w
    kamerze.
    Możesz też jakoś wyskubać z wtyczki wszystkie piny poza pierwszym i
    ostatnim.