  • 1. Data: 2015-09-14 17:57:39
    Temat: Skoda Fabia II 1.6 TDI vs. Opel Astra III 1.7 CDTI rok 2011
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Mam do wyboru dwa samochody, oba z 2011, oba kombi
    - Skoda Fabia II 1.6TDI CM (75KM) (model po fl) 160tyś km.
    najbiedniejsza wersja wyposażenia
    - Opel Astra III 1.7CDTI (110KM) 180tyś km. - wersja trochę bogatsza od
    fabii

    Astra to chyba jedna półka wyżej od Fabii. Jak się orientuje,
    bezpośrednim odpowiednikiem w Oplu to Corsa dla Fabii. Poprawcie mnie
    jeśli się mylę.
    Astra jest ok ~1000zł droższa. Różnica przebiegów chyba pomijalna.

    Jak wygląda utrzymanie tych dwóch aut (eksploatacja/awaryjność)?
    Będzie to jedynie auto w rodzinie. Na co dzień, dojazdy do pracy.

    Rocznie robimy ok 17tyś.
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2015-09-15 12:01:32
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 17:57, GreDi pisze:
> [...]
    >
    > Jak wygląda utrzymanie tych dwóch aut (eksploatacja/awaryjność)?
    > Będzie to jedynie auto w rodzinie. Na co dzień, dojazdy do pracy.

    W Astrze przy tym silniku jest DPF, który się bardzo często wypala, jest
    mały objętościowo. Jazda po mieście to wypalanie co 100-150km...
    Ale komfort jazdy będzie dużo lepszy niż Fabią, no i będzie czym
    wyprzedzić na trasie...