  • 1. Data: 2009-07-03 03:34:09
    Temat: Lądowanie kosmitów - robicie zdjęcia czy filmujecie?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam :)

    Tak sobie zacząłem dywagować i sam już nie wiem :)) - wyobraźmy
    sobie, że za chwilę będziemy świadkami ważnego i niepowtarzalnego
    wydarzenia (przykładowo: nadlatuje w niestabilnym locie samolot
    pasażerski, ciągnąc za sobą ogon dymu [ale proszę się do niego nie
    przywiązywać ;-) ]); nie ma kwestii sprzętu ani umiejętności (aparat
    fotograficzny i kamera podobnej klasy, jednym i drugim posługujemy
    się równie sprawnie). Załóżmy również, iż dźwięk coś może i wniesie,
    ale raczej nie odegra istotnej roli (będzie dość daleko).

    No i teraz mam pytanie: użyjecie aparatu fotograficznego (odpowiedź
    "A"), czy też kamery (odpowiedź "K")? Można uzasadnić... ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 2. Data: 2009-07-03 03:55:09
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > sobie, że za chwilę będziemy świadkami ważnego i niepowtarzalnego
    > wydarzenia (przykładowo: nadlatuje w niestabilnym locie samolot

    Ja bym wybrał kamerę. Ale gdybym wiedział, że taki samolot będzie lecieć i
    chciał mieć pamiątkę, wziąłbym aparat z teleobiektywem i porobił fajne ujęcia.
    Na pewno zawierałyby więcej szczegółów.

    Maciej

  • 3. Data: 2009-07-03 06:08:10
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    >
    > No i teraz mam pytanie: użyjecie aparatu fotograficznego (odpowiedź
    > "A"), czy też kamery (odpowiedź "K")? Można uzasadnić... ;-)

    sa tacy ktorym mimo woli coś w kadrze się zjawi, np tu...zdjecie na dole, po
    lewej
    bodaj rok 2007
    http://www.unia.janikowo.com/frame.php?name=UniaI&fi
    le=galeria&func=a111

    Raku

  • 4. Data: 2009-07-03 06:58:03
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Rakan pisze:

    > sa tacy ktorym mimo woli coś w kadrze się zjawi, np tu...zdjecie na dole, po
> [...]
    wygląda na tym zdjęciu jak rasowe ufo
    http://www.janikowo.com.pl/pub/unia/foto/budowa/wich
    ura/22.jpg

    to gdzie i kiedy ta planowana następna sesja z ufo ? ;-)

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-07-03 08:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h2ju7f$e37$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > (aparat
    > fotograficzny i kamera podobnej klasy, jednym i drugim

    No to jedna reka krecimy, a druga focimy :-)
    Nastepnie sprzedajemy film telewizjom, a zdjecia gazetom.

    No chyba ze masz tylko jeden sprzet .. wtedy sie okazuje ze aparat
    zle filmy robi, a kamera kiepskie zdjecia.
    Choc z drugiej strony telewizje chyba lepiej placa :-)

    W takich zdarzeniach dynamika jest wazna .. ale aparat kiepskie
    filmy robi :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-07-03 09:52:18
    Od: a...@p...pl

    http://facet.interia.pl/ciekawostki/groza-i-kryminal
    y/news/katastrofa-ufo-w-korei,1332008,2528

    spozniles sie, nastepna okazja moze sie tak szybko nie znalezc (:-))

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-07-03 11:21:58
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    W przypadku opisanej sytuacji trzeba mieć refleks - motyw pojawia sie
    nieoczekiwanie i zaskakuje cie. Ruchem rewolwerowca wyjmujesz komorke
    (tj. tel. komorkowy). Uruchamiasz aparat w komorce i jak masz ustawiony
    na zdjecia to robisz zdjecia, jak filmiki to krecisz filmik. W przypadku
    filmiku warto komentować na głos to co widzisz (zwłaszcza wtedy gdy głos
    też jest rejestrowany). Rozdygotanymi z emocji rekami starasz sie
    utrzymac obiekt w kadrze (cwiczyc!!!).

    No chyba ze masz przez cała dobe zawieszona na klacie lustrzanke ze
    spacerzoomem - to wtedy raczej zdjecia (oczywiscie w RAW). ;-)

    Pozdrawiam,

    Marek, Wroclaw

  • 8. Data: 2009-07-03 12:06:15
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Anjay napisał(a):

    > wygląda na tym zdjęciu jak rasowe ufo
    > http://www.janikowo.com.pl/pub/unia/foto/budowa/wich
    ura/22.jpg

    To balon meteorologiczny. ;)

    http://izismile.com/img/img2/20090615/selection_176_
    56.jpg

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 9. Data: 2009-07-03 16:55:36
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Filmuję :) Zwycięża przewaga informacyjna filmu.

    --
    Pozdr,
    W.

  • 10. Data: 2009-07-03 19:55:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [..]
    > No i teraz mam pytanie: użyjecie aparatu fotograficznego (odpowiedź
    > "A"), czy też kamery (odpowiedź "K")? Można uzasadnić... ;-)

    Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi (szkoda, że często trochę
    nie na temat, ale cóż począć, skutki "chwytliwego" tematu... :))

    Na razie dorzucam jedną myśl: w sumie, gdy ma się w jakikolwiek
    sposób uczestniczyć w wydarzeniu (choćby biegnąc), to filmowanie jest
    jednak mniej absorbujące - można uruchomić kamerę i nawet, gdyby się
    przestać nią zajmować, to zawsze coś tam się zarejestruje...

    [mr.]