-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Agent" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowanie akumulatora w domu
Date: Mon, 30 Aug 2010 21:08:28 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 31
Message-ID: <i5gvj6$tbi$1@news.onet.pl>
References: <22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net>
NNTP-Posting-Host: host23-89-206-48.limes.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1283195302 30066 89.206.48.23 (30 Aug 2010 19:08:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Aug 2010 19:08:22 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18197
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307522
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net...
>
>
> Mam akumulator Centra Plus CB620.
> Kupiłem prostownik jakiś w OBI (BT-BC 12).
>
> Wydawało mi się, że naładowanie aku to rzecz prosta, ale dla rozczytałem
> instrukcję od prostownika i wygląda, że jednak czyhają na mnie jakieś
> niebezpieczeństwa. Stąd trzy pytania:
>
> - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
> plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
> że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
> jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?
> - rozczytałem, że w aku trzeba wykręcać korki, żeby dać ujście gazom, mój
> aku wg producenta jest "bezobsługowy wg normy EN"; w sieci piszą trochę
> niejasno i nie wiem czy mam rozdłubać naklejki i szukać jakichś korków czy
> też ich tam nie ma?
> - aku ma 62Ah, prostownik 12A, wg wzoru z instrukcji mam więc 62Ah/12A co
> daje jakieś 5 godzin ładowania, dobrze to liczę?
>
>
ładowanie w domu powinno byc przeprowadzane prądem 1/10 pojemności czyli u
Ciebie 6A. Podłączasz normalnie minus do minusa, korków raczej juz się nie
odkręca, chociaz mozna od czasu do czasu skontrolować poziom elektrolitu jak
się da. Nieraz wystarczy tylko podwazyć tą plastykową zaslepkę a nieraz
lepiej dać sobie na luz bo tylko się połamie wszystko. To czuć czy się
raczej da czy nie. Nalepki tez trzeba nieraz zerwać.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.10 21:11 Grejon
- 30.08.10 21:32 Kapsel
- 30.08.10 21:39 J.F.
- 30.08.10 21:56 Irokez
- 30.08.10 22:08 Kapsel
- 30.08.10 22:10 to
- 30.08.10 22:23 J.F.
- 30.08.10 22:24 Grejon
- 30.08.10 22:45 to
- 30.08.10 22:56 Axel
- 30.08.10 23:04 J.F.
- 30.08.10 23:27 Przemysław Czaja
- 30.08.10 23:43 to
- 31.08.10 00:03 m4rkiz
- 31.08.10 00:19 krz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was