-
Data: 2010-08-30 21:07:59
Temat: Re: Ładowanie akumulatora w domu
Od: Grejon <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-08-30 20:38, Kapsel pisze:
> - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
> plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
> że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
> jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?
Znaczy wyjąłeś akumulator z auta i przytachałeś go do domu? To po prostu
- plus do plusa, minus do minusa.
> - rozczytałem, że w aku trzeba wykręcać korki, żeby dać ujście gazom, mój
> aku wg producenta jest "bezobsługowy wg normy EN"; w sieci piszą trochę
> niejasno i nie wiem czy mam rozdłubać naklejki i szukać jakichś korków czy
> też ich tam nie ma?
Jeśli nie przeoczysz pierwszych objawów gazowania to nie musisz.
Odkręcanie korków ma zapobiec rozsadzeniu akumulatora przez wodór, ale
on i tak powinien mieć odgazowanie. Po prostu producent ładowarki
napisał w instrukcji wszystko co cię złego może spotkać żebyś mu procesu
nie wytoczył ;)
> - aku ma 62Ah, prostownik 12A, wg wzoru z instrukcji mam więc 62Ah/12A co
> daje jakieś 5 godzin ładowania, dobrze to liczę?
12A to pewnie szczyt sinusoidy więc skutecznego masz tam pewnie coś koło
10. A to i tak będzie spadać w miarę ładowania. Jak masz jakiś
woltomierz to podłącz go równolegle i obserwuj napięcie. Po
przekroczeniu 15V usłyszysz bulgotanie w aku i to znak że trzeba
odłączyć - dalej to tylko gotujesz elektrolit.
> Nie, nie jestem elektrykiem ;)
Ja też nie :)
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.10 21:08 Agent
- 30.08.10 21:11 Grejon
- 30.08.10 21:32 Kapsel
- 30.08.10 21:39 J.F.
- 30.08.10 21:56 Irokez
- 30.08.10 22:08 Kapsel
- 30.08.10 22:10 to
- 30.08.10 22:23 J.F.
- 30.08.10 22:24 Grejon
- 30.08.10 22:45 to
- 30.08.10 22:56 Axel
- 30.08.10 23:04 J.F.
- 30.08.10 23:27 Przemysław Czaja
- 30.08.10 23:43 to
- 31.08.10 00:03 m4rkiz
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A