  • Data: 2010-08-30 21:08:28
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora w domu
    Od: "Agent" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:22ag0amk4i8g$.dlg@kapselek.net...

    > Mam akumulator Centra Plus CB620.
    > Kupiłem prostownik jakiś w OBI (BT-BC 12).
    >
    > Wydawało mi się, że naładowanie aku to rzecz prosta, ale dla rozczytałem
    > instrukcję od prostownika i wygląda, że jednak czyhają na mnie jakieś
    > niebezpieczeństwa. Stąd trzy pytania:
    >
    > - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
    > plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
    > że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
    > jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?
> [...]
    ładowanie w domu powinno byc przeprowadzane prądem 1/10 pojemności czyli u
    Ciebie 6A. Podłączasz normalnie minus do minusa, korków raczej juz się nie
    odkręca, chociaz mozna od czasu do czasu skontrolować poziom elektrolitu jak
    się da. Nieraz wystarczy tylko podwazyć tą plastykową zaslepkę a nieraz
    lepiej dać sobie na luz bo tylko się połamie wszystko. To czuć czy się
    raczej da czy nie. Nalepki tez trzeba nieraz zerwać.