-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "DJ" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ladowanie akumulatora - co jest grane?
Date: Fri, 4 Nov 2011 16:26:03 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 31
Message-ID: <j9106a$7vq$1@news.onet.pl>
References: <1tfus1vnt25k0.53lrsv77pc1z$.dlg@40tude.net>
<12resrh9ymwzi$.1ksrvb5ktimuu.dlg@40tude.net> <j8jm67$e7f$1@news.onet.pl>
<fo3g22hu8h76$.1r90037p88lqx$.dlg@40tude.net> <j8lrgj$h34$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j8lruj$jd5$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j8lucv$rqt$1@news.onet.pl>
<j8u9la$1jau$1@news2.ipartners.pl> <j907rn$a61$1@news.onet.pl>
<j90rup$2so6$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-81-59.rzeszow.mm.pl
X-Trace: news.onet.pl 1320420362 8186 89.230.81.59 (4 Nov 2011 15:26:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Nov 2011 15:26:02 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 111104-0, 2011-11-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411037
[ ukryj nagłówki ]> Ale przy ustawionym niższym napięciu progu, nielzależnie jaki ustawisz
> prąd max, to zacznie on maleć znacznie wczesniej, i ładowanie trwa dłużej.
Tak swoja droga to prad ladowania ma znaczenie - im bedzie wyzszy tym
szybciej nastapi jego ograniczanie zwiazane z osiagnieciem granicznego
napiecia.
A czas ladowania przy napieciu nizszym o te kilka dziesiatek V zmieni sie
zupelnie nieznacznie. Tym bardziej, ze calkowity ladunek dostarczony przez
ladowarke bedzie mniejszy.
> No to w końcu czy tylko maleje prąd (ale nadal trzyma 14,7V), czy jednak
> się
> wyłącza (po czym napięcie opada)?. Jeśli wyłącza to super, ale to nie
> wynikało z opisu.
>
> I tylko o to mi chodziło: że 14.7 to nie jest jakieś uniwersalne,
> bezpieczne
> napięcie ładowania Pb, tylko końcowe któtkotrwałe napięcie ładowania
> w określonym algorytmie (a może być i więcej).
Algorytm ladowania jest taki, ze utrzymuje zadany prad ladowania do
osiagniecia granicznego napiecia (w tym przypadku 14,7V), a potem utrzymuje
to napiecie co powoduje, ze prad sobie spada. Po osiagnieciu 10% wyjsciowego
pradu ladowania ladowarka sie wylacza, nie laduje dalej, a napiecie na
akumulatorze sobie spada.
Pozdrawiam
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.11 16:50 Jakub Witkowski
- 04.11.11 22:19 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=