-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ladowanie akumulatora - co jest grane?
Date: Fri, 4 Nov 2011 15:11:06 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 59
Message-ID: <j90vaa$n2n$1@inews.gazeta.pl>
References: <1tfus1vnt25k0.53lrsv77pc1z$.dlg@40tude.net>
<1ei55seyi9pd2.1ujvqzqghie88$.dlg@40tude.net>
<j8ualf$1jmg$1@news2.ipartners.pl>
<1...@4...net>
<j90s9r$2t1b$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1320419466 23639 172.20.26.235 (4 Nov 2011 15:11:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Nov 2011 15:11:06 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 94.75.91.13
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411036
[ ukryj nagłówki ]Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
> > Wg instrukcji mojego pascia na wolnych obrotach alternator nie laduje.
>
> Hm to dziwne, masz malucha? :) Mnie tam na wolnych, 14V bez obciążenia
zawsze
> trzymało, nawet w pf125. A w innych pojazdach to i światła dawało radę
zasilić.
>
Pozwolę sobie wkleić opis zachowania alternatora w moim benzynowym Ceedzie:
----------------------------------------------------
----------------------
Podłączyłem woltomierz i trochę jeździłem - masz rację, co do wydajności
alternatora w CEEDzie.
Po uruchomieniu silnika (włączyły się światła mijania) było katalogowe 14.4V
(temperatura na zewnątrz 12-15*).
Później, po rozgrzaniu i włączeniu automatycznej klimy w czasie jazdy
utrzymywało się ok 14.2V - OK.
Na wolnych obrotach, w zależności od tego, co akurat auto-klima sobie robiła,
napięcie chwilami spadało do ok 13.7 - też dobrze.
Gdy trzymałem nogę na hamulcu chwilami bywało poniżej ok 13.2V - to już mało,
prąd ładowania w oklicach zera.
Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby napięcie spadało jeszcze bardziej, więc
na pewno ładowania nie było - część prądu odbiorników musiała być pobierana z
akumulatora.
Obrotomierz jest mało dokładny, na wolnych obrotach pokazywał 600.
Wystarczyło dodać troszeczkę gazu, by wskazówka przekroczyła 1000 aby napięcie
na akumulatorze podniosło się ponad 14V - ładowanie OK.
Wniosek - alternator wymaga obrotów silnika wyższych, niż "jałowe" by zapewnić
ładowanie przy włączonych światłach, autoklimie i tylnej szybie.
W czasie jazdy, nawet w korkach, nie będzie problemu ale przy dłuższym
postoju, zwłaszcza z nogą na hamulcu, akumulator będzie się rozładowywać.
Po włączeniu drogowych świateł (4 żarówki 55W) byłoby gorzej, ale rzadko na
postoju zapala się "długie".
Po ruszeniu młody akumulator szybko odzyska ładunek, kilkuletni po dłuższej
jeździe.
Przy takim zachowaniu alternatora może być widać rozjaśnianie świateł po
dodaniu gazu po postoju ale to niegroźne.
Ciekawe, czy regulator napięcia ma kompensację temperaturową.
Alternator mojej Leganzy, o którym wspominałem, w zimę dawał pod 14.7V, by
lepiej ładować a w upalne lato ok 13.5V, aby zapobiec nadmiernemu parowaniu
wody z akumulatora.
Dla porównania przetestowałem kiedyś Leganzę mojego mechanika - gdy w mojej
było ok 14.2V to w jego egzemplarzu, w tych samych warunkach było poniżej
13.5V - właściciel twierdził, że nigdy nie "zabrakło mu prądu".
Sądzę, że w CEEDzie bilans ładowania będzie wystrczająco dobry, by nie było
kłopotów z uruchamianiem auta w zimę - za kilka miesięcy przekonam się.
----------------------------------------------------
-----------------------
Auto mało jeździ, niewiele ponad 20kkm przez 3.5 roku, w wakacje ze 2kkm a na
codzień po 20km ze dwa razy w tygodniu.
W drugim roku użytkowania żaróweczka przy lusterku przez tydzień rozładowała
akumulator do zera - po odpaleniu na kable działa do tej pory.
Zobaczymy, jak przeżyje (odpukać) kolejną zimę.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.11 16:26 DJ
- 04.11.11 16:50 Jakub Witkowski
- 04.11.11 22:19 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=