    From: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: LaCie Ethernet Big Disk 2TB - okrutnie wolne...
    Date: Wed, 13 Jan 2010 20:06:52 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    BartekK pisze:

    > Nie używam jumboframes, bo sens ich włączenia jest wtedy gdy od początku
    > do końca by były obsługiwane. Włączenie ich tylko na kilku sprzętach,
    > gdzie część sprzętu tego nie obsługuje, _ponoć_ może powodować problemy,
    > a ja problemów nie lubię, więc w ogóle tego nie używam. Zwłaszcza że
    > testowałem kilka razy na zasadzie komp-switch-komp (gdzie wszystko
    > obsługiwało) i żadnego zauważalnego przyrostu wydajności nie widziałem,
    > skoro po "zwykłych" z mtu1500 leci mi pod 40MB/s smb między komputerami.

    Czy sytuacja się zmienia, jak nawiążesz jednocześnie kilka sesji z tym
    dyskiem? Zrób test. Z tego samego kompa np. parę ftpów na różne pliki, z
    różnych pecetów na różne pliki. Zobacz czy transfer się zmniejsza z
    każdą sesją, czy każdy ma tyle samo (ok. 10 Mbit).

    Bo to może być sam dysk, a raczej jego firmware/os który nie pozwala
    dawać więcej per klient/per sesja.

    Pozdr,
    Tomek