  • 1. Data: 2010-01-12 16:18:02
    Temat: LaCie Ethernet Big Disk 2TB - okrutnie wolne...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Dysk ethernetowy NAS Lacie Ethernet Big disc 2TB, połączenie 1Gbit
    Transfer po smb 1,2MB/s
    Transfer po ftp 1,3-1,5MB/s maks, czasem 400kB/s
    http://pokazywarka.pl/lacie2tb/

    Czy ktoś ma takie cudo, czy komuś też tak wolno chodzi? Jakiś ratunek
    poza wymianą na coś innego? To dziadostwo kosztowało >1000zł (na
    szczęście nie mnie).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-01-12 19:55:30
    Temat: Re: LaCie Ethernet Big Disk 2TB - okrutnie wolne...
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.12 17:18, BartekK pisze:
    > Dysk ethernetowy NAS Lacie Ethernet Big disc 2TB, połączenie 1Gbit
    > Transfer po smb 1,2MB/s
    > Transfer po ftp 1,3-1,5MB/s maks, czasem 400kB/s

    Czyżby 10Mb ?

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-01-12 20:07:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-12 20:55, MAR pisze:

    > Czyżby 10Mb ?
    Nie, właśnie wszystko chodzi na 1Gbit, na swojej stronce www do
    konfiguracji dysk stwierdza ze ethernet ma up, i:
    JumboFrame Size 1500
    Connection Speed 1000Mb/s
    I dlatemu się denerwuję, skoro mogło by być 100x szybciej, a
    przynajmniej w tej samej sieci między komputerami 35-40MB/s to nie
    problem, to czemu ten dysk (do dowolnego z komputerów) ma tak szczątkowy
    transfer?
    Ponoć po włączeniu jumboframe ten dysk chodzi jeszcze wolniej...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-01-12 22:00:14
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.12 21:07, BartekK pisze:

> [...]
    > JumboFrame Size 1500
    > Connection Speed 1000Mb/s
    > I dlatemu się denerwuję, skoro mogło by być 100x szybciej, a

    Ale to jest na NASie. A reszta sieci ? Jak to jest podłaczone, przez
    switcha ?
    Jakie połączenie raportuje komputer (lenovo s10) ?

    > przynajmniej w tej samej sieci między komputerami 35-40MB/s to nie
    > problem, to czemu ten dysk (do dowolnego z komputerów) ma tak szczątkowy
    > transfer?

    A na linuxie sprawdziałeś ?

    > Ponoć po włączeniu jumboframe ten dysk chodzi jeszcze wolniej...

    Dlaczego ponoć ? Nie testowałeś jeszcze różnych opcji konfiguracji ?

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-01-12 22:47:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-12 23:00, MAR pisze:
    > Ale to jest na NASie. A reszta sieci ? Jak to jest podłaczone, przez
    > switcha ?
    Oczywiście, switch 1GBit/100/10, porty NAS i komputerów świecą jako 1Gbit

    > Jakie połączenie raportuje komputer (lenovo s10) ?
    Akurat przypadkowo testowo wrzucałem backup z takiego laptopa. Testuje
    na kilku (innych niż S10) komputerach, z 1Gbit eth (realtec 8169, intel
    e1000 itp), windows xp, 7, i linuks po smb i ftp te same efekty.

    > Dlaczego ponoć ? Nie testowałeś jeszcze różnych opcji konfiguracji ?
    Nie używam jumboframes, bo sens ich włączenia jest wtedy gdy od początku
    do końca by były obsługiwane. Włączenie ich tylko na kilku sprzętach,
    gdzie część sprzętu tego nie obsługuje, _ponoć_ może powodować problemy,
    a ja problemów nie lubię, więc w ogóle tego nie używam. Zwłaszcza że
    testowałem kilka razy na zasadzie komp-switch-komp (gdzie wszystko
    obsługiwało) i żadnego zauważalnego przyrostu wydajności nie widziałem,
    skoro po "zwykłych" z mtu1500 leci mi pod 40MB/s smb między komputerami.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-01-13 19:06:52
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

    BartekK pisze:

> [...]
    > obsługiwało) i żadnego zauważalnego przyrostu wydajności nie widziałem,
    > skoro po "zwykłych" z mtu1500 leci mi pod 40MB/s smb między komputerami.

    Czy sytuacja się zmienia, jak nawiążesz jednocześnie kilka sesji z tym
    dyskiem? Zrób test. Z tego samego kompa np. parę ftpów na różne pliki, z
    różnych pecetów na różne pliki. Zobacz czy transfer się zmniejsza z
    każdą sesją, czy każdy ma tyle samo (ok. 10 Mbit).

    Bo to może być sam dysk, a raczej jego firmware/os który nie pozwala
    dawać więcej per klient/per sesja.

    Pozdr,
    Tomek