eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › LPG jednak niebezpieczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 237

  • 41. Data: 2013-05-12 16:20:52
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello the_foe,

    Sunday, May 12, 2013, 3:24:52 PM, you wrote:

    [...]

    >> Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
    >> Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).
    > Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

    Raczysz żartować?

    >> BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
    >> Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
    > gestosc to nie wszystko

    To podstawa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 42. Data: 2013-05-12 16:28:48
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
    > nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
    > miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)

    Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu...
    :)
    WOJO


  • 43. Data: 2013-05-12 16:34:22
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-05-12 16:07, bartekltg pisze:
    > W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
    >> W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
    >>> W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
    >>>> W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
    >>>>> Przychodzi the_foe i tupta:
    >>>>>
    >>>>>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    >>>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >>>>>>>
    >>>>>>> Niezła z tego LPG podpałka!
    >>>>>>>
    >>>>>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik
    >>>>>>> zostanie
    >>>>>>> zmiażdżony w wypadku.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
    >>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem
    >>>>>> wodoru
    >>>>>> to dopiero beda fajerwerki...
    >>>>>
    >>>>> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na
    >>>>> elektrykę i
    >>>>> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
    >>>> chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
    >>>> obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
    >>>> zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
    >>>> elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
    >>>
    >>> Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)
    >>
    >> efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze
    >> chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone
    >
    > Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie.
    > Nie problem je tak zbudować.

    patzrac jakie sa strefy buforowe w medycynie, trudno by było zbudowac
    mały miejski kompaktowy wóz

    >
    >>
    >>>
    >>> Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
    >>> Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).
    >>
    >> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
    >
    > I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8
    > razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd.

    Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w
    moim przypadku 100 km nie ujade); obecny system napedu elektrycznego nie
    trawi problem zasiegu, tylko problem z czasem ładowania energii. W
    przypadku cewki nadprzewodzacej to ładowanie moze być szybsze niz
    nalanie benzyny do baku.

    >
    >
    >>> BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
    >>> http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
    >>> Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
    >>
    >> gestosc to nie wszystko
    >
    > Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska,
    > by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie
    > wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje
    > w szufladzie do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh
    > nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne.

    cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest
    bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.

    >
    >>>> Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
    >>>> sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
    >>>> techniczny problem.
    >>>
    >>> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
    >>> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
    >>>
    >>> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
    >>> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
    >>> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
    >>>
    >>
    >> jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
    >
    > I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru?
    > Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku,
    > masz pierdut;)

    nie zmieni, ale to Ty bez powodu tu zaczales mówić o tym oczywistym
    fakcie. Zbiornik nie pierdyknie bo jest obudowany odpowiedniym system
    upuszczania parującego wodoru

    >
    >> To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
    >> "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
    >> zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
    >> tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
    >> wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.
    >
    > Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie
    > infrastruktury kriogenicznej.

    tak, mój bład, zalożyłem, ze rynkowe ceny sa w galonach a były w funtach.

    >
    > Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
    > pomysłów. Tyle.

    dlatego pisałem o tym w kontekscie wyczerpania ropy i gazu. Zadna inna
    technologia nie jest ekonomicznie zasadną alternatywą dla kopalin.




    --
    @foe_pl


  • 44. Data: 2013-05-12 16:46:01
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze:
    >> Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
    >> nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
    >> miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)
    >
    > Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu...

    Kiedy jest wewnątrz metalu mamy jony wodowu i gaz elektronowy.
    Dośść dobrze oddzielony. Dlatego też wodór tak łatwo dyfunduje
    przez metale, jak wejdzie w metal elektron się uwspolnia
    i jest jedynie malutkim, lekkim wypierdkiem.

    pzdr
    bartekltg




  • 45. Data: 2013-05-12 16:48:12
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisał(a):
    > W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
    >> Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
    >>> Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.
    >> Dlaczego taka niska ?>
    > Bóg tak chciał;)

    Ale czy aby na pewno ? Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba
    dostarczyc dokladnie tyle ile pozniej da sie odzyskac.

    http://www.intech.eu/generatory_wodoru.html
    4,3 kWh/Nm3 = 15MJ/Nm3 = 169MJ/kg

    a wartosc opalowa dla wodoru to 10.8MJ/Nm3 lub 121MJ/kg.
    Choc inne zrodla podaja gestosc energii 143MJ/kg ... czyzby kwestia
    pary wodnej ze spalania ?

    > Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach.
    > Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.

    Czyli trzeba takie o mniejszym oporze robic ?

    >>> A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru.
    >> Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.
    > Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
    > nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
    > miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)

    No ale jak do zwyklej stalowej butli napompujesz 150 atm, i zakrecisz,
    to ile bedzie na drugi dzien ?

    J.


  • 46. Data: 2013-05-12 16:50:51
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 16:34, the_foe wrote:
    > Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w
    > moim przypadku 100 km nie ujade); obecny system napedu elektrycznego nie
    > trawi problem zasiegu, tylko problem z czasem ładowania energii. W
    > przypadku cewki nadprzewodzacej to ładowanie moze być szybsze niz
    > nalanie benzyny do baku.

    Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć
    specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć
    energetyczna tego i tak nie uciągnie.


    > cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest
    > bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.

    Dopóki ci nie wcieknie do kabiny (nawet nie poczujesz, tylko stracisz
    przytomność) albo nie spowoduje odmrożeń...

    >>
    >> Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
    >> pomysłów. Tyle.
    >
    > dlatego pisałem o tym w kontekscie wyczerpania ropy i gazu. Zadna inna
    > technologia nie jest ekonomicznie zasadną alternatywą dla kopalin.

    Nowoczesne koła zamachowe brzmią w sumie ciekawie biorąc pod uwagę, że
    kilkadziesiąt lat temu zrobiono autobusy o zasięgu kilku kilometrów na
    jednym ładowaniu( http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus ):
    - autobusy ładowane podczas postoju na przystankach
    - samochody miejskie ładowane podczas postoju + ewentualnie w
    specjalnych zatokach)


    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 47. Data: 2013-05-12 16:52:50
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    > Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.

    http://www.wykop.pl/ramka/1432741/test-balistyczny-z
    biornikow-lpg/

    Jak masz ciśnienie to poszukaj sobie innych testów. :-)
    Widziałem gdzieś rzucanie z wysokości...
    Może ktoś strzelał z armaty albo położył na tory kolejowe ;-)

    Uprawiasz jakiś lobbing bo LPG za tanie. Skumałeś się z Wincentym?

    z


  • 48. Data: 2013-05-12 16:53:38
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-05-12 16:20, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
    > Raczysz żartować?
    >
    "Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą
    gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora
    kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy,
    którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się
    wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola
    magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym
    czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie
    działaniem układu chłodzenia."

    http://bc.pollub.pl/Content/159

    --
    @foe_pl


  • 49. Data: 2013-05-12 17:01:31
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-05-12 16:50, Michoo pisze:
    > Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć
    > specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć
    > energetyczna tego i tak nie uciągnie.

    he? mógłbyś to rozwinąć, nie wiem o czym mówisz
    >
    >
    >> cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest
    >> bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.
    >
    > Dopóki ci nie wcieknie do kabiny (nawet nie poczujesz, tylko stracisz
    > przytomność) albo nie spowoduje odmrożeń...

    jak to nie jest kabina cisnieniowa to azot jest zupelnie obojetny dla
    organizmu. By uspic człowieka trzeba by mu zaaplikować azot o cisnieniu
    rzedu 10 atm. Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje....


    --
    @foe_pl


  • 50. Data: 2013-05-12 17:24:16
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 16:48, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisał(a):
    >> W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
    >>>> Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.
    >>> Dlaczego taka niska ?>
    >> Bóg tak chciał;)
    >
    > Ale czy aby na pewno ?

    Nie na pewno, nie ma naukowych dowodów na istnienie Boga :)

    > Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba
    > dostarczyc dokladnie tyle ile pozniej da sie odzyskac.

    Słyszałeś kiedyś o takim pojęciu jak straty?
    Idąc Twoim tokiem rozumowania akumulator czy
    wnoszenie wiadra na pię?ro też jest magazynuje
    energię ze 100% sprawnością.
    Tak nie jest.

    >
    > http://www.intech.eu/generatory_wodoru.html
    > 4,3 kWh/Nm3 = 15MJ/Nm3 = 169MJ/kg


    >
    > a wartosc opalowa dla wodoru to 10.8MJ/Nm3 lub 121MJ/kg.
    > Choc inne zrodla podaja gestosc energii 143MJ/kg ... czyzby kwestia
    > pary wodnej ze spalania ?

    Wygoglałem, że sprawność tego procesu wynosi 25-35%. Jeśli
    jesteś w stanie podać lepsze źródła, zrób to. DAne mogły
    być nieco przedawnione. Ale folderom reklamowym bym do końca
    nie ufał;)

    Może to na metr wodoru i tlenu;-)


    >> Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach.
    >> Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.
    >
    > Czyli trzeba takie o mniejszym oporze robic ?

    Tak, trzeba minimalizować straty;)

    >
    >>>> A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru.
    >>> Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.
    >> Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
    >> nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
    >> miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)
    >
    > No ale jak do zwyklej stalowej butli napompujesz 150 atm, i zakrecisz,
    > to ile bedzie na drugi dzien ?

    Ktoś pisał, że w eksperymentalnym aucie pak pustoszeje (ulatuje
    połowa?) w tydzień.

    pzdr
    bartekltg



strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: