    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Date: Sun, 12 May 2013 16:34:22 +0200

    W dniu 2013-05-12 16:07, bartekltg pisze:

    > Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie.
    > Nie problem je tak zbudować.

    patzrac jakie sa strefy buforowe w medycynie, trudno by było zbudowac
    mały miejski kompaktowy wóz

    > I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8
    > razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd.

    Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w
    moim przypadku 100 km nie ujade); obecny system napedu elektrycznego nie
    trawi problem zasiegu, tylko problem z czasem ładowania energii. W
    przypadku cewki nadprzewodzacej to ładowanie moze być szybsze niz
    nalanie benzyny do baku.

    > Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska,
    > by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie
    > wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje
    > w szufladzie do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh
    > nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne.

    cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest
    bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.

    > I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru?
    > Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku,
    > masz pierdut;)

    nie zmieni, ale to Ty bez powodu tu zaczales mówić o tym oczywistym
    fakcie. Zbiornik nie pierdyknie bo jest obudowany odpowiedniym system
    upuszczania parującego wodoru

    > Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie
    > infrastruktury kriogenicznej.

    tak, mój bład, zalożyłem, ze rynkowe ceny sa w galonach a były w funtach.

    > Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
    > pomysłów. Tyle.

    dlatego pisałem o tym w kontekscie wyczerpania ropy i gazu. Zadna inna
    technologia nie jest ekonomicznie zasadną alternatywą dla kopalin.

    --
    @foe_pl