  • 191. Data: 2013-05-14 23:44:17
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:39, uzytkownik pisze:
    > W filtrach powietrza nic nie detonuje i nie ma prawa detonować.
    > Detonuje tylko i wyłącznie mieszanina gazu LPG z powietrzem w kolektorze
    > dolotowym, zaraz za dyszą gazową. Dzieje się to tylko wtedy, kiedy
    > samochód ma problemy z domykaniem zaworów (np. wypalone zawory lub
    > uszkodzone popychacze hydrauliczne) i cofa się ogień z cylindra do
    > kolektora lub kiedy uszkodzone są przewody wysokiego napięcia i
    > następuje przeskok iskry w okolice kolektora.

    O.. to jednak byle iskra wystarczy?

    > Ponadto dotyczy to tylko i wyłącznie leciwych instalacji LPG I i II
    > generacji, ponieważ gaz jest podawany ciągle do kanału dolotowego
    > powietrza, jeszcze przed podziałem na poszczególne cylindry, a poza tym
    > kolektor ten jest dość mocno nagrzewany przez silnik.

    Czyli co, kolektor dolotowy chłodzony przepływającym powietrzem osiąga
    450stC powodując zapłon mieszanki LPG/powietrze czy wystarcza byle
    iskra? Nieźle się miotasz.

  • 192. Data: 2013-05-14 23:46:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 22:34, Użytkownik DoQ napisał:

    > Oczywiście, fachurki z PMSu wiedzą to i tamto.
    > A potem czyta się njusy jak to panowie eksperci wysadzili się w
    > warsztacie, albo któregoś pierdolnął prąd.

    Winnym tego że wysadzili się oparami benzyny czy popieszczenia
    przez prąd jest oczywiście LPG. Dorośnij może najpierw a dopiero
    potem ośmieszaj się na grupach.

    Pozdrawiam

  • 193. Data: 2013-05-14 23:46:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Tak, w garażu i bagażniku zwykle panuje próżnia.

    Nie panuje próżnia tylko bezruch powietrza.
    Jeżeli wyciek nastąpi podczas jazdy to jest większe prawdopodobieństwo
    dokładnego wymieszania się powietrza z gazem, bo gaz zachowuje się w
    zamknietej przestrzeni jak woda w słoiku.
    W przypadku, kiedy auto jest w bezruchu, gaz wypiera powietrze z
    przestrzeni do której się ulatnia. Czy naprawdę aż tak masz ciasną
    główkę, że nie jesteś w stanie tego zrozumieć?
    Oczywiście na mieszanie się gazu z powietrzem mają także wpływ inne
    czynniki, takie jak przeciąg w garażu czy też wymuszona cyrkulacja
    powietrza poprzez grzejnik centralnego ogrzewania.

  • 194. Data: 2013-05-14 23:47:53
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:41, uzytkownik pisze:
    > Dobrze to poprosimy TO, aby cię zdezaktywował :)

    Proście.
    Póki co widzę, że trudno polemizować z materiałym filmowym.

  • 195. Data: 2013-05-14 23:49:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 22:38, Użytkownik DoQ napisał:

    > I gdzie tam jest napisane, że mieszanina LPG z powietrzem nie wybucha?

    Gdzie tam jest napisane że to ona wybuchła ?

    Pozdrawiam

  • 196. Data: 2013-05-14 23:51:26
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:49, RadoslawF pisze:
    > Gdzie tam jest napisane że to ona wybuchła ?

    Skoro nie ma, to co mnie to obchodzi? Rozmawiam o LPG a nie o
    czymkolwiek innym.

  • 197. Data: 2013-05-14 23:51:58
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > O.. to jednak byle iskra wystarczy?

    Tak, bo temperatura panująca w kolektorze dolotowym jest wysoka.
    Im wyższa temperatura mieszaniny powietrza z gazem tym mniejsza energia
    iskry wystarczy do zapłonu tej mieszanki.
    Ponadto weź pod uwagę, że takie dotonacje to rzadkość.
    Jeżdzę samochodami z LPG od kilkunastu lat. W moim przypadku
    zaobserowałem może ze 2 razy taką sytuację.

    > Czyli co, kolektor dolotowy chłodzony przepływającym powietrzem osiąga
    > 450stC powodując zapłon mieszanki LPG/powietrze czy wystarcza byle
    > iskra? Nieźle się miotasz.

    Spróbuj zrozumieć moją wypowiedź wyżej.

  • 198. Data: 2013-05-14 23:52:26
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:46, RadoslawF pisze:
    > Winnym tego że wysadzili się oparami benzyny czy popieszczenia
    > przez prąd jest oczywiście LPG. Dorośnij może najpierw a dopiero
    > potem ośmieszaj się na grupach.

    Za dużo gazu wąchasz.

  • 199. Data: 2013-05-14 23:55:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 23:21, Użytkownik DoQ napisał:

    > To co detonuje LPG w plastikowych obudowach filtrów powietrza?
    > Jeszcze masz odwagę trollować?

    Nic.
    To dosyć powszechne zjawisko zwane strzałem gazu uszkadzające
    plastikowe kolektory, gdyby to była detonacja to rozwaliło
    by tez aluminiowe.

    Pozdrawiam

  • 200. Data: 2013-05-14 23:55:38
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:51, uzytkownik pisze:
    > Tak, bo temperatura panująca w kolektorze dolotowym jest wysoka.
    > Im wyższa temperatura mieszaniny powietrza z gazem tym mniejsza energia
    > iskry wystarczy do zapłonu tej mieszanki.

    Jak wysoka?

    > Ponadto weź pod uwagę, że takie dotonacje to rzadkość.
    > Jeżdzę samochodami z LPG od kilkunastu lat. W moim przypadku
    > zaobserowałem może ze 2 razy taką sytuację.

    Tak, w instalacjach z mikserem gdzie LPG podawane jest przed kolektorem,
    detonacje to niezwykła "rzadkość". Od kilkunastu lat to ty chyba stąpasz
    po tej ziemi a nie jeździsz samochodami.

    > Spróbuj zrozumieć moją wypowiedź wyżej.

    Jak wysoka jest temperatura przepływającego powietrza przez kolektor ssący?