  • 181. Data: 2013-05-14 22:38:02
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 22:32, uzytkownik pisze:
    > To czytaj dalej:
    >
    > To tylko skromna część na szybko wyszukanych wiadomości dotyczących
    > wybuchu oparów paliwa.

    I gdzie tam jest napisane, że mieszanina LPG z powietrzem nie wybucha?

  • 182. Data: 2013-05-14 22:41:51
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 22:35, Roman Stachowiak pisze:

    > Nie będę cię dłużej męczył. Proszę:
    > http://www.malopolskie.pl/Pliki/2009/Fizyko-chemiaLP
    G.pdf

    Cytat z powyższego

    "Czysty gaz płynny jest substancją palną, ale nie wybuchową
    . Natomiast zmieszany z powietrzem lub tym bardziej z tlenem, a
    następnie zapalony spala sie wybuchowo. "

    Więc bądźcie łaskawi skończyć pierdolić, a ty naucz się jeszcze czytać.

  • 183. Data: 2013-05-14 23:16:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Świetnie. I to ma świadczyć o tym, że wymieszanie LPG z powietrzem w
    > zamkniętym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczeństwo. Wysadzone filtry
    > powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

    Nadal nie rozumiesz.
    Ulatniający się z butli LPG, który jest cięższy od powietrza powoduje,
    że gaz ten smuje się po podłodze i ziemi. Jeżeli ma którędy wypłynąć na
    zewnątrz pomieszczenia to sobie wypływa. Jeżeli nie ma możliwości
    wypłynąć to stopniowo wypełnia całe pomieszczenie, aż po otwory
    wentylacyjne, a przy tym nie miesza się z powietrzem, tylko je wypiera.
    W takim stanie gaz ten nie jest wybuchowy. Spokojnie można wejść do
    takiego pomieszczenia i zapalić zapałkę, a ona po prostu zgaśnie,
    ponieważ gaz ten, aby mógł się zapalić musi być dokładnie wymieszany z
    powietrzem w odpowiedniej proporcji to jest tzw. granica palności. Aby
    mógł nastąpić wybuch musi być dokąłdnie wymieszany z powietrzem w tzw.
    granicy wybuchowości, która dla propanu 2,12 - 9,35%, a dla butanu
    1,8-8,5%
    Ponadto gaz wymieszany z powietrzem ze względu na wysoką temperaturę
    zapłonu ponad 450 stopni Celsjusza nie chce się zapalić od byle iskry.
    Potrzebuje znacznie większej temperatury i energii inicjującej.

    W przeciwieństwie do LPG, gaz ziemny jest nieco lżejszy od powietrza i
    dość łatwo miesza się z powietrzem. Dlatego jest większe
    prawdopodobieństwo, że powstanie mieszanka wybuchowa, choć także i ta
    mieszanka niezbyt chętnie się zapala od byle iskry.

    W przypadku benzyny, jej opary są cięższe od powietrza, ale dość łatwo
    się mieszają z powietrzem. Ponieważ opary benzyny mają dużo niższą
    temperaturę zapłonu niż LPG (ok. minus 51 stopni Celsjusza) to potrafią
    się zapalić nawet od iskry spowodowanej ładunkiem elektrostatycznym jaki
    się bardzo często pojawia na odzieży z tworzyw syntetycznych. Ponadto
    mieszanka wybuchowa oparów benzyny i powietrza tworzy się przy dużo
    niższym stężeniu, bo 0,76 - 7,6%

  • 184. Data: 2013-05-14 23:21:30
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:16, uzytkownik pisze:
> [...]
    > zapłonu ponad 450 stopni Celsjusza nie chce się zapalić od byle iskry.
    > Potrzebuje znacznie większej temperatury i energii inicjującej.

    To co detonuje LPG w plastikowych obudowach filtrów powietrza?
    Jeszcze masz odwagę trollować?

  • 185. Data: 2013-05-14 23:22:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > następnie zapalony spala sie wybuchowo. "
    >
    > Więc bądźcie łaskawi skończyć pierdolić, a ty naucz się jeszcze

    Przeczytaj napierw całość, a dopiero później pokazuj swoje uniesienia :)
    Nikt tu nie twierdzi, że LPG nie jest wybuchowe. Cały czas próbujmy Ci
    uzmysłowić, że LPG jest wybuchowe, ale po spełnieniu określonych
    warunków, które są dość trudne do spełnienia w przypadku normalnego
    wypływu LPG z butli.
    Tymi warunkami są: odpowiednia mieszanka, dokładne wymieszanie,
    odpowiednia temperatura i energia czynnika inicjującego zapłon.

  • 186. Data: 2013-05-14 23:24:15
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 22:41, DoQ pisze:

> [...]
    > . Natomiast zmieszany z powietrzem lub tym bardziej z tlenem, a
    > następnie zapalony spala sie wybuchowo. "

    Ale, jak to zauważyłeś, najpierw trzeba go z tym powietrzem zmieszać, a
    z tym bywa problem...

    --
    RomanS
    ___________________

  • 187. Data: 2013-05-14 23:35:34
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:22, uzytkownik pisze:
> [...]
    > Tymi warunkami są: odpowiednia mieszanka, dokładne wymieszanie,
    > odpowiednia temperatura i energia czynnika inicjującego zapłon.

    O jednak zmieniamy front? Mieszanka LPG z powietrzem jest jednak
    wybuchowa? Teraz zacznie się pierdzielenie, że spełnienie warunków
    graniczy z cudem?

    A na koniec

    http://www.youtube.com/watch?v=U5iCB9DIGAM
    http://www.youtube.com/watch?v=4UASiw0vuW0
    http://www.youtube.com/watch?v=whmaBVZ4gLg - tu wybuchł propan-butan
    ulatniający sie z przewożonych butli.

    Podsumowując, wychodzi na to że to nie TO jest trollem. On po prostu ma
    dar aktywowania usenetowuch idiotów.

  • 188. Data: 2013-05-14 23:37:23
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 23:24, Roman Stachowiak pisze:
    > Ale, jak to zauważyłeś, najpierw trzeba go z tym powietrzem zmieszać, a
    > z tym bywa problem...

    Tak, w garażu i bagażniku zwykle panuje próżnia.

  • 189. Data: 2013-05-14 23:39:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > To co detonuje LPG w plastikowych obudowach filtrów powietrza?
    > Jeszcze masz odwagę trollować?

    W filtrach powietrza nic nie detonuje i nie ma prawa detonować.
    Detonuje tylko i wyłącznie mieszanina gazu LPG z powietrzem w kolektorze
    dolotowym, zaraz za dyszą gazową. Dzieje się to tylko wtedy, kiedy
    samochód ma problemy z domykaniem zaworów (np. wypalone zawory lub
    uszkodzone popychacze hydrauliczne) i cofa się ogień z cylindra do
    kolektora lub kiedy uszkodzone są przewody wysokiego napięcia i
    następuje przeskok iskry w okolice kolektora.
    Ponadto dotyczy to tylko i wyłącznie leciwych instalacji LPG I i II
    generacji, ponieważ gaz jest podawany ciągle do kanału dolotowego
    powietrza, jeszcze przed podziałem na poszczególne cylindry, a poza tym
    kolektor ten jest dość mocno nagrzewany przez silnik.
    W przypadku nowszych generacji tj. III i IV czyli z wielopunktowym
    wtryskiem LPG problem ten nie istniej, ponieważ gaz jest podawany tylko
    i wyłącznie podczas cyklu ssania danego cylindra i tylko w kanał danego
    cylindra.

  • 190. Data: 2013-05-14 23:41:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Podsumowując, wychodzi na to że to nie TO jest trollem. On po prostu
    > ma dar aktywowania usenetowuch idiotów.

    Dobrze to poprosimy TO, aby cię zdezaktywował :)