  • 171. Data: 2013-05-14 22:03:16
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 21:55, uzytkownik pisze:
    > Zamiast p...ć trzy po trzy, idź za radą jednego z grupowiczów, który Ci
    > radził abyś poszukał w necie, dlaczego LPG nie wybuchnie.

    Dobrze że strażacy o tym nie wiedzą
    http://www.sgsp.edu.pl/uczelnia/kdrg/zrch/cw/lpg_sce
    nariusze.pdf

    A tutaj (wklejałem wcześniej) wybuchł pewnie garnek z grochówką.

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/wybuchla-instalacja-lpg-w-samochodzie-dwoje
    -rannych,1724242,324

  • 172. Data: 2013-05-14 22:05:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Ja, przecież uczę się na PMS.

    Skoro twierdzisz, że się uczysz na PMS to się nie wymądrzaj, morda w
    kubeł i słuchaj co mądrzejsi mają do powiedzenia :)

  • 173. Data: 2013-05-14 22:05:55
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 22:01, uzytkownik pisze:

    > Butle mają atest na 10 lat. Po 10 latach co prawda można robić kolejne
    > atesty co rok, ale taniej jest po prostu kupić nową butlę z nowym
    > 10-letnim atestem.
    > Poza tym cała instalacja gazowa przechodzi coroczne badania, nawet jak
    > auto jest nowe.

    Po co, skoro LPG nie wybucha i jest bezpieczniejsze od NoPb?

  • 174. Data: 2013-05-14 22:08:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DoQ,

    Tuesday, May 14, 2013, 9:41:06 PM, you wrote:

    > Istotnie, kilkugodzinne wypuszczanie kilkudziesięciu gazu w garażu
    > spowoduje zamrożenie jego wnętrza. Dzięki temu można rano swobodnie
    > wejść do niego z odpalonym kiepem.

    Jeśli pod pojęciem odpalonego kiepa rozumiesz zapalonego papierosa, to
    zapewniam Cię, że spokojnie możesz wleźć z nim do garaży z
    rozszczelnioną butla LPG ale nie radziłbym robić tego w garażu z
    rozszczelnioną domową instalacją gazową.

    Od razu wyjaśnię istotne różnice pomiędzy dwoma gazami:
    1. LPG jest cięższy od powietrza a gaz ziemny lżejszy.
    2. LPG miesza się z powietrzem stosunkowo wolno, gaz ziemny bardzo
    szybko.
    3. LPG ma wyższą temperaturę zapłonu niż gaz ziemny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 175. Data: 2013-05-14 22:13:32
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 22:05, DoQ pisze:

    > Po co, skoro LPG nie wybucha i jest bezpieczniejsze od NoPb?

    Bo tak chciał ustawodawca, a wszyscy wiedzą, że bardzo trudno
    prześledzić, jakimi ścieżkami biegną myśli ustawodawcy...

    --
    RomanS
    ___________________

  • 176. Data: 2013-05-14 22:17:38
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

> [...]
    > szybko.
    > 3. LPG ma wyższą temperaturę zapłonu niż gaz ziemny.

    Świetnie. I to ma świadczyć o tym, że wymieszanie LPG z powietrzem w
    zamkniętym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczeństwo. Wysadzone filtry
    powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

  • 177. Data: 2013-05-14 22:18:18
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 22:13, Roman Stachowiak pisze:

    > Bo tak chciał ustawodawca, a wszyscy wiedzą, że bardzo trudno
    > prześledzić, jakimi ścieżkami biegną myśli ustawodawcy...

    Dokładnie. To spisek UE i Tuska, od dawna wiadomo że LPG nie jest gazem
    wybuchowym.

  • 178. Data: 2013-05-14 22:32:01
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/wybuchla-instalacja-lpg-w-samochodzie-dwoje

    To czytaj dalej:

    http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,4659620.htm

    391,Wybuchl_zbiornik_paliwa__Ciezko_ranny_mezczyzna.
    html

    http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,4240109.htm

    http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,1615230.htm

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wybuchl-
    zbiornik-na-paliwo-zginal-mlody-mezczyzna,50840.html

    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/wybuch-stacji-paliw
    -pod-czestochowa-zginela-jedna-osoba-druga-walczy-o-
    zycie_194360.html

    http://www.fakt.pl/Eksplozja-nastapila-w-chwili-gdy-
    dwoch-mechanikow-uruchomialo-niesprawny-autobus,arty
    kuly,145209,1.html

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/198427,Wybuch
    l-zbiornik-z-paliwem-w-samochodzie-2-ofiary

    http://www.112polkowice.pl/component/content/article
    /43-akcje/383-wybuchu-oparow-benzyny-chocianow.html

    http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/news/
    w-garazu-doszlo-do-wybuchu-oparow-benzyny,1357481,21
    9

    http://miedziowe.pl/content/view/58414/81/

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20110613/NEWS01/652340447

    To tylko skromna część na szybko wyszukanych wiadomości dotyczących
    wybuchu oparów paliwa.

  • 179. Data: 2013-05-14 22:34:41
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 22:05, uzytkownik pisze:

    > Skoro twierdzisz, że się uczysz na PMS to się nie wymądrzaj, morda w
    > kubeł i słuchaj co mądrzejsi mają do powiedzenia :)

    Oczywiście, fachurki z PMSu wiedzą to i tamto.
    A potem czyta się njusy jak to panowie eksperci wysadzili się w
    warsztacie, albo któregoś pierdolnął prąd.

  • 180. Data: 2013-05-14 22:35:02
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 22:17, DoQ pisze:

    > Świetnie. I to ma świadczyć o tym, że wymieszanie LPG z powietrzem w
    > zamkniętym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczeństwo. Wysadzone filtry
    > powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

    Nie będę cię dłużej męczył. Proszę:
    http://www.malopolskie.pl/Pliki/2009/Fizyko-chemiaLP
    G.pdf

    --