  • 161. Data: 2013-05-14 21:38:29
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 21:35, DoQ pisze:

    > Większe prawdopodobieństwo że panowie Ziutek i Kazio zaczną samodzielnie
    > i "fachowo" naprawiać instalacje LPG.

    I _dopiero wtedy_ to może być niebezpieczne.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 162. Data: 2013-05-14 21:41:06
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:50, uzytkownik pisze:

    > Paliwa gazowe wybuchają, ale muszą się najpierw dokłądnie wymieszać z
    > powietrzem i nagrzać do odpowiedniej temperatury.
    > Gaz wyciekający z butli po zapaleniu prostu będzie się tylko palił, aż
    > do momentu całkowitego wypalenia, nawet jeżeli ten palący się gaz będzie
    > podgrzewał butlę z LPG. Gaz odparowując pochłania duże ilości ciepła,

    Istotnie, kilkugodzinne wypuszczanie kilkudziesięciu gazu w garażu
    spowoduje zamrożenie jego wnętrza. Dzięki temu można rano swobodnie
    wejść do niego z odpalonym kiepem.

  • 163. Data: 2013-05-14 21:45:12
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 21:38, Roman Stachowiak pisze:

    > I _dopiero wtedy_ to może być niebezpieczne.

    Tak, instalacje i zawory nigdy się nie rozszczelniają a butle na LPG
    mają dożywotni atest.

  • 164. Data: 2013-05-14 21:49:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Większe prawdopodobieństwo że panowie Ziutek i Kazio zaczną
    > samodzielnie i "fachowo" naprawiać instalacje LPG.

    Jeszcze większe jest prawdopodobieństwo, że kolesie, którzy kradli
    benzynę będą ją tankowali do samochodu lub przelewali z pojemników do
    kanistrów w garażu lub też, że będą samodzielnie grzebać przy
    instalacjach benzynowych.

    Opary benzyny mogą wybuchnąć od najmniejszej nawet iskry, spowodowanej
    ładunkiem elektrostatycznym zgromadzonym na poliestrowych dresach.

    Ziutków i Kaziów, którzy samodzielnie naprawiają instalacje LPG jest
    znacznie mniej niż "dresików", którzy kombinują przy swoich bryczkach,
    zwłaszcza przy starych i zajeżdżonych BMW.

  • 165. Data: 2013-05-14 21:49:29
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-14 21:45, DoQ pisze:

    > Tak, instalacje i zawory nigdy się nie rozszczelniają a butle na LPG
    > mają dożywotni atest.

    Kto tak napisał?

    --
    RomanS
    ___________________

  • 166. Data: 2013-05-14 21:51:13
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 19:50, uzytkownik pisze:

    > Jak byś choć odrobinę miał pojęcia na ten temat i kiedykolwiek widział
    > wykonaną instalację LPG w samochodzie to byś wiedział, że butle
    > posiadają specjalne, szczelne dekle, które zabezpieczają przed wyciekiem

    Ten dekiel to zwykła pokrywka z marną uszczelką, jeśli uważasz że
    gwarantuje on hermetyczną izolację to gratuluję naiwności.

    > gazu do bagażnika, a ewentualnie wyciekający gaz wędruje sobie specjalną
    > rurką lub otworem pod samochód.

    Świetne rozwiązanie, szczególnie w garażu.
    Ale przecież nic nie może się zdarzyć, LPG nie jest gazem wybuchowym.

  • 167. Data: 2013-05-14 21:55:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Istotnie, kilkugodzinne wypuszczanie kilkudziesięciu gazu w garażu
    > spowoduje zamrożenie jego wnętrza. Dzięki temu można rano swobodnie
    > wejść do niego z odpalonym kiepem.

    Zamiast p...ć trzy po trzy, idź za radą jednego z grupowiczów, który Ci
    radził abyś poszukał w necie, dlaczego LPG nie wybuchnie.

  • 168. Data: 2013-05-14 21:56:18
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 21:49, Roman Stachowiak pisze:

    > Kto tak napisał?

    Ja, przecież uczę się na PMS.

  • 169. Data: 2013-05-14 21:58:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 21:26:00 +0200, DoQ napisał(a):

    > LPG nagromadzony w zamkniętej powierzchni nie wybucha. Jeszcze jakieś nauki?

    Strzał w bak pełen benzyny też nie powoduje wybuchu.
    Paliwo w silniku także nie wybucha.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 170. Data: 2013-05-14 22:01:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Tak, instalacje i zawory nigdy się nie rozszczelniają a butle na LPG
    > mają dożywotni atest.

    Butle mają atest na 10 lat. Po 10 latach co prawda można robić kolejne
    atesty co rok, ale taniej jest po prostu kupić nową butlę z nowym
    10-letnim atestem.
    Poza tym cała instalacja gazowa przechodzi coroczne badania, nawet jak
    auto jest nowe.
    Nowe auta benzynowe czy też z silnikiem Diesla przechodzą badanie
    dopiero po 3 latach, ale w przypadku nowego auta wyposażonego w
    instalację LPG badania muszą być robione co rok.