-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Date: Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 84
Message-ID: <pe4khq$s2v$1@node2.news.atman.pl>
References: <9...@g...com>
<pe1li3$nj7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<6...@g...com>
<pe341s$usa$1@node1.news.atman.pl>
<5b051c2a$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1527108986 28767 185.234.91.212 (23 May 2018 20:56:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 May 2018 20:56:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <5b051c2a$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180522-4, 2018-05-22), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631972
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:pe341s$usa$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
>> Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
>> "wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
>> skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
>> wzrostu
>> stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
>> za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
>> całe życie (70 lat)."
>
> Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
> od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
> katalizatora.
Robili to amerykanie
"Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
emisje tych
zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
zdrowie. Sporządzona
przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
lista czterech
najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
o Benzen;
o 1,3 Butadien;
o Formaldehyd;
o Aldehyd octowy; "
jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
"Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
wyników
badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
nowotworowe
spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
zachorowania na tę
chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
butadien, w 7 %
benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
wszystkim ze źródeł
stacjonarnych). W świetle tych badańw zupełnie inny sposób należy
patrzeć na silnik o
zapłonie iskrowym zasilany CNG. Brak emisji cząstek stałych i sadzy w
spalinach oraz
mniejsza blisko dwudziestokrotnie emisja butadienu i benzenu czynią ten
rodzaj silnika
naprawdę,,czystym".
Okazuje się że problemem są weglowodory nienasycone które powstają z
benzyny i oleju a w gazach ich prawie nie ma, są silnie toksyczne przez
to że sie rozpuszczają w wodzie i są łatwo wchłaniane w przeciwieństwie
do nasyconych, które też trują ale się ciężko wchłaniają.
>
>> i tak:
>> Benzyna 30,3
>> olej 27
>> CNG 7,7
>> LPG 7
>> elektryk 3
>> hybryda 16
>> 85% benzyny +15%metanol 16
>> 85% benzyny +15%etanol 31,5
>
>> Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od
>> elektryka a benzyna 10razy
>
> Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam
> cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
> (ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).
>
> Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
"Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
znacznie poprawia wskaźnik CURE. "
> No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.18 22:58 RadoslawF
- 24.05.18 00:08 J.F.
- 24.05.18 00:11 J.F.
- 24.05.18 00:35 J.F.
- 24.05.18 02:59 RadoslawF
- 24.05.18 09:09 T.
- 24.05.18 09:11 T.
- 24.05.18 09:40 Janusz
- 24.05.18 09:45 Janusz
- 24.05.18 09:58 J.F.
- 24.05.18 10:02 J.F.
- 24.05.18 21:47 Janusz
- 24.05.18 22:13 Lisciasty
- 25.05.18 00:00 j...@i...pl
- 25.05.18 21:51 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A