  • 31. Data: 2009-07-19 23:23:18
    Temat: Re: Cos jak LG KU990i
    Od: igoR szczurka <T...@g...com>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 00:17:45 +0200, JoteR napisał(a):

    > Przede wszytkim obiektyw - to już nie jest Schneider-Kreuznach, nie ma też
    > ksenonowej lampy. Poza tym telefon jest sprzedawany goły i wesoły - bez
    > rysika (!), kabla, słuchawek, sam aparat i zasilacz. A cena w salonach taka
    > sama jak KU990 ;-)

    Zbieram szczękę z podłogi :-o
    I pomyśleć, że kiedyś się irytowałem, na brak mi etui, czy fakt że pilot na
    słuchawkach nie ma kontroli mp3 jak w Pradzie... :-/

    Teraz chyba rozumiem skąd uwagi o kiepskim aparacie, czy tandetnej
    konstrukcji. A mnie się głupio wydawało że "i" w nazwie oznacza raczej coś
    ponad standard, niż coś poniżej. :-/
    --
    igor

  • 32. Data: 2009-07-19 23:25:04
    Od: igoR szczurka <T...@g...com>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 23:57:50 +0200, igoR szczurka napisał(a):

    > Czy tak _bardzo_ od siebie odstają? chyba nie.

    No fakt, teraz tu muszę dodać, że nie odstają od siebie KU990 i F480, bo za
    KU990i nie potrafię ręczyć. :-(
    --
    igor

  • 33. Data: 2009-07-19 23:32:52
    Temat: Re: LG KU990i - gdzie wtyknac USB?
    Od: hikimokorisan <h...@a...pl>

    JoteR wrote:

    > Ne ne, pane Havranek, w pudełku z KU990i nie ma ani kabelka, ani słuchawek,
    > ani rysika.

    Kurna, co to za jakas modfa na oemy?!

  • 34. Data: 2009-07-19 23:58:03
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    JoteR pisze:

    > Z tym o wiele to mocno przesadziłeś, no chyba że telefon służy Ci tylko
    > do tego, aby go macać.

    Nie, nie przesadziłem.

    Przecież w dotyku i "obcowaniu" jest jak zabawka ze straganu. Taka, żeby
    nie skłamać, co się wrzuca wodne kółeczka na jakiś rożek. Plastik z
    najgorszym wykonaniu. Porównywałeś F480 z KU990 w ogóle? W sensie
    trzymając oby dwa w ręku? Przecież to niebo a ziemia.

    Grubość. Po cholewcie taki klocek? No ok. W sumie przyznam się, że można
    obawiać się trzymania jakiegoś "wafeleka" w kieszeni i w ręku. Miałem
    taki syndrom co 4 lata temu za grube pieniądze kupiłem ipoda, naprawdę
    się bałem że go złamie, prawdziwy wafelek. Ale to są obawy ludzi co
    poszli na pierwszy film w kinie, co uciekli zresztą z niego bo
    przestraszyli sie pociągu.

    > Czy Ty w ogóle wiesz, o czym piszesz? Lepszy wyświetlacz? Te
    > kilkadziesiąt minut może i spędziłeś na obmacywaniu, ale na sprawdzeniu
    > podstawowych funkcjonalności już chyba nie.

    Pisałem o wyświetlaczu a nie o wszystkim. Trzymajmy się wątku. Chcesz
    coś zrekompensować? Firmware później... Podstawowe sprawdziłem.

    > Przecież wyświetlacz 240x320
    > w bezklawiszowym dotykowcu to jakieś koszmarne nieporozumienie,

    Dlaczego? wytłumacz proszę, przeczytamy - tylko merytorycznie.
    Coś mi się wydaje (nawet jestem pewien) że piszesz jakieś bzdury...
    Przecież rozdzielczość ściśle współgra z wielkością i nie można oceniać
    tylko w tym aspekcie, a poza tym pomijając firmware, co przecież wielce
    rzutuje na te oby dwa czynniki.

    > LG ze swoją większą rozdzielczością w pionie jakoś sobie z
    > tym radzi

    Żadna większa rozdzielczość. Ma większy (dłuższy) wyświetlacz to musi
    mieć większą rozdzielczość, Proszę Cię, Przestań uprawiać populizm.

    BTW.
    Mam wrażenie że F480 ma szerszy wyświetlacz, ktoś potwierdzi? Bo w takim
    przypadku cale całkowicie idą w "łeb".

    > a posiadaczom F480 pozostaje pracowite grzebanie w
    > Manifestach,na koniec upierdliwe wgrywanie przerobionych
    > aplikacji metodami z czasów Atarynek.

    Tu mnie zaciekawiłeś. czy mógłbyś napisać więcej (lub dać linka do info)
    bo właściwie nic w tym temacie nie wiem.

    > Inna rzecz, że KU990i (nie KU990) należy omijać szerokim łukiem, no ale
    > Ty przecież macałeś pełnego KU990, a nie jego okastrowaną wersję KU990i?

    Przecież sam aparat niczym się nie różni, przestań!

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 35. Data: 2009-07-20 00:13:05
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    JoteR pisze:

    > Przede wszytkim obiektyw - to już nie jest Schneider-Kreuznach

    Prawda? Obecna prawda to marketing!!! Nie jakość! Chcesz teraz
    porównywać jakość foto w telefonach komórkowych między
    Schneider-Kreuznach a np Carl Cais? Ostudź się i ochłoń od marketingu!
    Wykupiona marka a nie szkło! A nawet jakby to porównania nie mają
    żadnego sensu.

  • 36. Data: 2009-07-20 01:33:25
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > Dlaczego? wytłumacz proszę, przeczytamy - tylko merytorycznie.

    Przecież napisałem merytorycznie - mam Ci jeszcze screenshoty wystawić?
    Odpalając aplikację pisaną dla rozdzielczości 240x320 na wyświetlaczu
    240x320 dolna część ekranu jest zasłonięta przez pasek nawigacji. A przecież
    to tam pojawiają się często przyciski wyboru (TAK/Nie, Menu, Start itp.) Ten
    problem występuje często również w aplikacjach touchscreen. Weźmy dla
    przykładu taką gierkę, jak Milionerzy 3. Tam pasek nawigacji zasłania
    odpowiedź D, w związku z czym często strzela się w ciemno. Owszem, można
    zmodyfikować tę (i inne aplikacje), rozpakowując plik *.jar i modyfikując
    plik Manifest, ale tu pojawia się następna przeszkoda nie do przejścia:
    program na początku domaga się wyboru języka, a tego wyboru można dokonać
    tylko klawiszami. Inaczej gra nie ruszy. W Viewty tego problemu nie ma - tam
    ekran ma 400 pikseli w pionie i ów pasek nawigacyjny nie zasłania gry. Czy
    wytłumaczyłem wystarczająco merytorycznie?

    > Coś mi się wydaje (nawet jestem pewien) że piszesz jakieś bzdury...

    To jest z Twojej strony niesłychana bezczelność - Ty sobie trochę pomacałeś
    te aparaty, a ja je wraz z Małżonką używamy na co dzień (Ona - Viewty, ja -
    F480). Gdybyś podczas tej masowej produkcji swoich postów po całym Usenecie
    znalazł czas, żeby choć trochę poczytać spamowane przez Ciebie grupy, to byś
    wiedział, że tu akurat wiem, o czym piszę.

    > Przecież rozdzielczość ściśle współgra z wielkością

    No co za bzdura!

    > Żadna większa rozdzielczość.

    Nie, wcale. 400 pikseli to absolutnie nie jest więcej od 320 pikseli.
    Gratulacje, właśnie odkryłeś nową arytmetykę. Przeszkolisz nauczycieli?

    > Ma większy (dłuższy) wyświetlacz to musi mieć większą rozdzielczość,

    Czyli jednak większa rozdzielczość? Nauczyciele w podstawówkach odetchnęli z
    ulgą ;->.

    > BTW.
    > Mam wrażenie że F480 ma szerszy wyświetlacz, ktoś potwierdzi?

    Jutro, bo teraz żona śpi ;-)

    > Tu mnie zaciekawiłeś. czy mógłbyś napisać więcej (lub dać linka do info)
    > bo właściwie nic w tym temacie nie wiem.

    Linka w tej chwili nie mam pod ręką, ale mam skopiowaną instrukcję jak się
    pozbyć tego paska (często to nawet działa):

    For the people who don't like the virtual navigation-bar
    1: Open the .jar-File with WinRar
    2: Open the META-INF folder
    3: Open the MANIFEST.MF with Notepad
    4: Add the following line: MIDlet-Touch-Support: True
    5: Save the Manifest.mf
    6: Agree to the question of WinRar
    7: Build a new .jad-File
    8: Play without virtual navigation-bar

    > Przecież sam aparat niczym się nie różni, przestań!

    Nie, wcale. Podobnie jak Pete North od eunucha - po powierzchownych
    oględzinach też można by powiedzieć: to facet i to facet. Tylko
    funkcjonalność jakby trochę inna...

    JoteR

  • 37. Data: 2009-07-20 06:26:59
    Od: hikimokorisan <h...@a...pl>

    Piotr M wrote:

    > Przecież w dotyku i "obcowaniu" jest jak zabawka ze straganu.

    Nooo, przesadzasz. Jak na plasticzaka calkiem mily.

    > Taka, żeby
    > nie skłamać, co się wrzuca wodne kółeczka na jakiś rożek. Plastik z
    > najgorszym wykonaniu.

    Nie trzeszczy, nie jest tak zle.

    > Grubość. Po cholewcie taki klocek?

    To fakt, i jeszcze wystajacy "obiektyw" z suwadelkiem...

    > Pisałem o wyświetlaczu a nie o wszystkim. Trzymajmy się wątku. Chcesz
    > coś zrekompensować? Firmware później... Podstawowe sprawdziłem.

    Wyswietlacz LG licho sprawdza sie na sloncu. Mam e51 i jasnosc jest bez
    porownania lepsza. W Nokii to chyba jest lustro od dolu dodane, ze nawet
    w sloncu dobrze widac.

    > Żadna większa rozdzielczość. Ma większy (dłuższy) wyświetlacz to musi
    > mieć większą rozdzielczość, Proszę Cię, Przestań uprawiać populizm.

    Ale musze przyznac, ze ladnie na nim wszystko wyglada. Choc dla mnie do
    dotykowego pisania w QWERTY to ten wyswietlacz za maly. Jeszcze
    klawiaturka "telefoniczna" ujdzie, ale i tak mi sie myla literki,
    zwlaszcza piszczac smsa kciukiem w sloncu :)

  • 38. Data: 2009-07-20 06:48:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > Mam wrażenie że F480 ma szerszy wyświetlacz, ktoś potwierdzi?

    Tak, ma szerszy, o jakiś milimetr. Natomiast jest niższy/krótszy o ok. 5 mm.

    > Bo w takim przypadku cale całkowicie idą w "łeb".

    Tak jak panorama 19-calowa z normalnym monitorem 19''? ;-)
    Nie, bo jednak te 400 pikseli w pionie wyraźnie widać i - jak pisałem - czuć
    w aplikacjach.
    Natomiast grubość i ogólnie tzw. design zdecydowanie jest na korzyść F480,
    co m.in. zadecydowało o jego wyborze (w salonie dziwnie się na mnie
    patrzyli, gdy załadowałem Viewty do lewej a Tocco do prawej kieszeni spodni
    i zacząłem się przechadzać kowbojskim krokiem), pomimo że zdawałem sobie
    sprawę z jego ograniczeń. Ale wielkiego wyboru wówczas nie było w moim
    zasięgu, i to nie tylko wśród dotykowców.

    JoteR

  • 39. Data: 2009-07-20 07:27:44
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Piotr M pisze:

    > A w ogóle nie wiem, po co go ludzie kupują, za taką samą cenę można mieć
    > przecież IMO o wiele lepszy telefon - Samsung F480. Ten LG to taki
    > plastik że nie można go trzymać w ręku, gruby i w ogóle tandetny. Jedyny
    > plus (dosyć duży) to taki że lepsze filmy kręci. A tak to F480
    > cieniutki, o pięknej stylistyce, lepszym wyświetlaczu, i wiele innych.

    Chyba kpisz sobie F480 jest sporo drozszy. Tak wiem a za polowe ceny
    Viewty mozna miec i Cookie i Aile

  • 40. Data: 2009-07-20 07:28:59
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    igoR szczurka pisze:

    > No proszę.
    > Nawet nie zauważyłem kiedy Stiwi wprowadził do telefonów ekrany *lepsze*
    > niż AMOLED. A to jajcarz, mógłby to opatentować...

    A od kiedy "AMOLED" jest lepszy w sloncu od tego co ma Stivi,.
    Swoja droga taki wciskany AMOLED z plastikiem ktory sie rysuje to pewnie
    wyglada atrakcyjnie poo 3 mies ?