  • Data: 2012-01-12 10:35:15
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Ukaniu napisał:

    > To zwykła aberracja chromatyczna. W przypadku osób krótkowzrocznych
    > szczególnie uciążliwa bo tak jakby wzmaga tą wadę z uwagi na to, że
    > światło im krótsze tym skupia się bardziej przed siatkówką.

    Optyka ludzkiego oka jest tak krzywa i niedoskonała, że ja bym się nie
    spodziewał dodatkowego wpływy aberracji chromatycznej soczewki. Prędzej
    bym postawił na niedoskonałości przetwornika (siatkówki). Może być jakiś
    niedobór czopków jednego rodzaj. Zaburzenie widzenia kolorów jest dość
    częstym zjawiskiem, zwłaszcza u mężczyzn.

    --
    Jarek