  • Data: 2012-01-12 10:25:58
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4f0eaae2$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tylko jakim cudem taka ledówka bez przetwornicy miałaby wygenerować
    > harmoniczne > 150kHz? Stromość prądu ładującego kondensator nie jest aż
    > tak duża.

    Licząc po łebkach.
    200V 20W to 100mA średnio.
    Jeśli pobór z wypełnieniem 1/10 to impulsy 1A.
    Przyjmuję impulsy 1A/100Hz (może powinienem 2App/50Hz).
    Gdyby to był prostokąt to kolejne harmoniczne spadają -20dB/dekadę - przy
    100kHz będzie rząd 1mA.
    Jeśli trapez to najpierw spadek -20dB, a potem (od częstotliwości
    wynikającej jakoś z długości zboczy trapezu) -40dB.
    Załóżmy, że jedną dekadę -20, a potem dwie po -40 - razem -100dB czyli 10uA
    przy 100kHz.
    Limity są rzędu 50dBuV czyli 0,3mV/50ohm czyli 6uA.
    Nie zakładałbym, że doładowywanie 100Hz kondensatora nie może przekroczyć
    limitów na 150kHz.
    Nie wiem na ile dokładnie FFT w Spice dałoby tę informację.
    P.G.