  • Data: 2014-08-21 11:18:00
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-20 18:22, janusz_k pisze:
> [...]

    No ale po drodze jest pół, a może i centymetr mlecznego szkła w
    hermetycznej oprawie i ze dwa metry powietrza. Żarówka nie jest
    kierunkowa, oprawa jest typu wystającej bańki (rozprasza światło we
    wszystkie strony). Wpływ termiczny w takiej sytuacji jest chyba mniej
    niż znikomy. Myślę że zamknięcie okna w pokoju więcej daje.

    No a tu mam jeszcze jak pisałem wyżej kawał szkła. Nie podejrzewam, żeby
    ktokolwiek robił coś w kierunku przepuszczania przez nie nadfioletu.

    > Może mało ale na emulsję np pozitiv wystarcza.

    Prawda :) (z tym, że jak jest mało szkła po drodze)

    No właśnie niestety nie ma.

    No tak jakoś tego nie widzę. Jak pisałem podgrzanie raczej nie wchodzi w
    rachubę. Świństwo wyłazi na fudze w miejscu zasłoniętym od lampy przez
    rurę prysznica. Obok jest czysto.

    No tak, ale wiesz, prysznic, napięcie, rodzina, zasady itp. Nie bardzo
    jest jak ani gdzie to zamocować.

    Pod warunkiem, że będzie dość mocy w odpowiednim zakresie. Tylko nie
    wiem w jakim, a żeby się przekonać co do rezultatów trzeba parę miesięcy
    czekać.

    > Świetlówka kompaktowa będzie lepsza :) daje więcej UV niż ledy, łatwiej
    > dostać i podłączyć.

    Ale UV (niezależnie jak wyprodukowane) zasłonięte rurą wciąż nie będzie
    skuteczne. Poza tym uwagi takie same jak do lampy bakteriobójczej. No
    chyba, że będę tę lampę stawiał raz na tydzień i zostawiał na noc, ale
    jakoś tego nie widzę.
    Na razie radzę sobie chemią.

    Pozdrawiam

    DD