  • 1. Data: 2014-08-18 19:14:32
    Temat: LED 10W 100W
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?

    Najchetniej bym kupil i wkrecil, ale takich mocnych raczej nie ma, a i
    te slabsze parza.
    Parzenie mi nie przeszkadza, ale obawiam sie o trwalosc.

    ... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?

    Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

    J.

  • 2. Data: 2014-08-18 19:21:52
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > ... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?
    >
    > Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

    A ta Twoja łazienka ma też może umywalkę z lustrem?
    Bo tam zwykle jest kilka żarówek w oprawie...
    http://www.johnmstephensdesign.com/wp-content/upload
    s/bath-vanity-lights.jpg

  • 3. Data: 2014-08-18 19:23:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?

    Są w Praktikerze GTV 10W po 29zł i w Leclercu 13W nie pamietam po ile i
    20W w promocji po 24.99zł.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2014-08-18 20:04:34
    Od: s...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?
    >

    > Najchetniej bym kupil i wkrecil, ale takich mocnych raczej nie ma, a i
    >
    > te slabsze parza.

    Zrobic samodzielnie z dobrych diod na lata, np. na laminacie alu, ostatnio
    jest dostepny. Tak sobie myslalem, aby wyciac kolo fi 10-20cm czy ile tam
    bedzie potrzebne do oprawy, wsadzic kilka ledow o lacznej mocy 10-20W.
    http://tinyurl.com/mn47no3
    Bo tak aby sie grzalo - bez sensu.

  • 5. Data: 2014-08-18 20:08:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-08-18 19:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > ... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?
    >
    > Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

    Ja mam OSRAMa w lampce biurkowo-warsztatowej niby odpowiednik 60W.
    Według mnie daje więcej, tyle, że światło zimniejsze. No i od razu
    skierowane we właściwą stronę - może dlatego takie wrażenie.
    Niedawno jak szukałem w Castoramie to nie było takich.
    Sam zainwestowałem swoją pracę i trochę materiałów i w łazience mam
    halogeny na 12V - niedługo już 10 lat będzie jak działają na tych samych
    żarówkach. "Transformatory" już wymieniłem (w jednym śrubka straciła
    gwint a drugi zaczął niedawno przygasać), a lampki jak działały tak
    działają. Już nawet nie pamiętam gdzie mam zapasową, ale to OSRAMy.
    OSRAMy G6 czy G9 (na 230V) też już ładnych parę lat działają, a Assmanny
    to tak jakoś koło roku najwyżej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2014-08-18 20:28:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 sierpnia 2014 20:04:34 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > jest dostepny. Tak sobie myslalem, aby wyciac kolo fi 10-20cm czy ile tam
    >
    > bedzie potrzebne do oprawy, wsadzic kilka ledow o lacznej mocy 10-20W.

    dobre diody drogawe. Mnie wychodzi że gotowe ledówki są często tańsze od samych diod.
    Przećwiczyłem na żywym organizmie że jak z ledówki zdjąć matową bańkę to świeci dwa
    razy lepiej.

  • 7. Data: 2014-08-18 21:38:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    to ciekawe, że wszelkiej maści kretyni posługują się większą ilością
    adresów pocztowych.

    Jak sądzicie, czym to jest spowodowane ?

  • 8. Data: 2014-08-18 23:30:43
    Od: s...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > dobre diody drogawe. Mnie wychodzi że gotowe ledówki są często tańsze od samych
    diod. Przećwiczyłem na żywym organizmie że jak z ledówki zdjąć matową bańkę to świeci
    dwa razy lepiej.

    Jak popatrzysz na wydajnosc cree np. w maritexie i porownasz cene
    i sprawnosc z innymi, wyjdzie ci ze jednak bardziej oplaca sie kupic
    cree.

    Dokladnie ten sam problem co przy zakupie proca intel/amd, amd niby
    tanszy, ale jak policzysz cene za prad po kilku latach, oszczednosci
    beda pozorne wzgledem intela. Troche generalizuje i nie wiem jak z
    nowosciami, kiedys to liczylem.

  • 9. Data: 2014-08-18 23:34:04
    Od: s...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:
    > to ciekawe, ze wszelkiej masci kretyni ...

    Czy ja Ci kiedys ublizalem? Raczej sobie nie przypominam.
    Moglo sie zdazyc, ze mialem otwarte kilka okien i co mialo
    isc na pl.soc.polityka poszlo tu.

  • 10. Data: 2014-08-19 01:29:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > to ciekawe, że wszelkiej maści kretyni posługują się większą ilością
    > adresów pocztowych.
    >
    > Jak sądzicie, czym to jest spowodowane ?

    Czy aby napewno masz na myśli J.F.?
    Bo pod jego postem umieściłeś swoją, jakże światłą, wypowiedź...