  • 1. Data: 2010-08-26 10:23:11
    Temat: Kwarc na 42,350MHz
    Od: VSS <v...@v...pl>

    Witam !

    Poszukuje kwarcu 42,350MHz. Potrzebne około 20-30 sztuk. Zapytałem w
    OMIGu i koszt około 20PLN za sztukę co wydaje mi się trochę drogo. Czy
    znacie jakieś firmy na świecie które wytną taki kwarc taniej ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2010-08-26 10:46:40
    Temat: Re: Kwarc na 42,350MHz
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@v...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >OMIGu i koszt około 20PLN za sztukę co wydaje mi się trochę drogo. Czy
    >znacie jakieś firmy na świecie które wytną taki kwarc taniej ?

    Abstrahując od tego, że dziś 20 zł za kwarc to rzeczywiście dużo,
    przypomnę, że kiedyś nie było żadnej możliwości kupna kwarcu
    gdziekolwiek (a szczególnie w zmilitaryzowanym Omigu) na zamówienie
    Filtr XF9B kosztował, (nie kupowałem więc nie wiem dokładnie)
    coś ok 60 $ a ja zarabiałem wtedy 17 $ miesięcznie.

    Jak te czasy się zmieniają.

    Artur(m)

  • 3. Data: 2010-08-26 13:00:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 12:46:40 +0200, Artur(m) wrote:

    >Abstrahując od tego, że dziś 20 zł za kwarc to rzeczywiście dużo,

    Duzo jak duzo - znajdziesz taka nietypowa czestotliwosc taniej ?

> [...]
    >Filtr XF9B kosztował, (nie kupowałem więc nie wiem dokładnie)
    >coś ok 60 $ a ja zarabiałem wtedy 17 $ miesięcznie.

    Elektronika tanieje niemozebnie. Ale nie kwarce na zamowienie :-)
    A nasze zarobki rosna .. i bardzo dobrze :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-08-26 13:25:52
    Od: VSS <v...@v...pl>

    On 26 Sie, 15:00, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Duzo jak duzo - znajdziesz taka nietypowa czestotliwosc taniej ?

    No jak nie znajdę to kupię w OMIGu, choć proces produkcyjny trwa ponad
    4 miesiące.

    --
    VSS

  • 5. Data: 2010-08-26 17:02:03
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-08-26 12:23, VSS pisze:
> [...]
    > OMIGu i koszt około 20PLN za sztukę co wydaje mi się trochę drogo. Czy
    > znacie jakieś firmy na świecie które wytną taki kwarc taniej ?

    A musi być kwarc? Może to będzie lepsze:

    https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=73
    -111-60&toc=19549&name=oscylator_msop-8

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2010-08-26 18:38:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 19:02:03 +0200, Filip Ozimek wrote:
    >A musi być kwarc? Może to będzie lepsze:
    >
    >https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=7
    3-111-60&toc=19549&name=oscylator_msop-8

    Ciekawe. Ale kwarc to to nie jest ..

    J.

  • 7. Data: 2010-08-26 20:24:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@v...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Duzo jak duzo - znajdziesz taka nietypowa czestotliwosc taniej ?

    No jak nie znajdę to kupię w OMIGu, choć proces produkcyjny trwa ponad
    4 miesiące.

    się kurna ciesz. Ja dostałem termin dostawy na kondensatory wysokonapięciowe
    9 miesięcy

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-08-26 20:55:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Duzo jak duzo - znajdziesz taka nietypowa czestotliwosc taniej ?

    Po parę centów. Jeden warunek - nie mniej jak sto tysięcy sztuk...

    Kwestia skali. Jak trzeba ustawiać robotę na dwadzieścia kwarców to się
    dwa dni robotę ustawia i dwie godziny robi - niby jak maja być tanie? A
    jak się w dwa dni ustawi robotę a potem kilkaset tysięcy przez miesiąc
    natłucze to koszt ustawiania jest pomijalny.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2010-08-26 20:59:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    > 4 miesiące.
    >

    > się kurna ciesz. Ja dostałem termin dostawy na kondensatory

    Mnie dosyć dawno temu koło nosa przeszło zupełnie prywatne zlecenie z
    WAT-u na wzmacniacz nadajnika radaru wtórnego - klient chciał mieć
    wyniki po trzech miesiącach (teoretycznie nie było problemu - teoria
    gotowa, sprzęt pomiarowy stoi i się kurzy...) tyle że M/A Com na
    zapytanie o termin dostawy tranzystorów odpowiedziało - 26 weeks...

    Linie technologiczną musieli chyba odpalić.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-08-26 21:04:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > jak się w dwa dni ustawi robotę a potem kilkaset tysięcy przez miesiąc
    > natłucze to koszt ustawiania jest pomijalny.

    Dawno temu, za komuny głębokiej jeszcze, zagonili mnie na praktykach
    w Omigu do strojenia kwarców. Na napylarce, w próżni, srebrem.
    Tak z minutę jedną sztukę się robiło (tymi rencamy). Same kryształy
    oczywiście wcześniej były przygotowane, różne do różnych zakresów
    częstotliwości. Ale tym srebrem, to w dość szerokich granicach dało
    się wyregulować, w zależności od zamówienia.

    -- Jarek

    PS
    W warunkach amatorskich, to się robi ołówkiem. Oczywiście nie te całkiem
    maleńkie.