  • 11. Data: 2010-08-26 21:06:48
    Temat: Re: Kwarc na 42,350MHz
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 22:55:12 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Po parę centów. Jeden warunek - nie mniej jak sto tysięcy sztuk...

    Wtedy to juz jest typowa czestotliwosc :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-08-26 21:28:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 21:04:23 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Dawno temu, za komuny głębokiej jeszcze, zagonili mnie na praktykach
    >w Omigu do strojenia kwarców. Na napylarce, w próżni, srebrem.
    >Tak z minutę jedną sztukę się robiło (tymi rencamy).

    Ale to jak - napylalo sie i jednoczesnie mierzylo ?

    Czytajac opis z Omigu to mi sie wydawalo ze to sie jednak w ciemno
    napyla.

    A po napyleniu nie trzeba jakos wytrawic ?

    J.

  • 13. Data: 2010-08-26 21:41:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale to jak - napylalo sie i jednoczesnie mierzylo ?

    Tak.

    > Czytajac opis z Omigu to mi sie wydawalo ze to sie jednak w ciemno
    > napyla.

    Robione w długiej serii, to pewnie tak. Może nawet niekoniecznie
    napylane, może metalizowane jakąś inną techniką. Teraz w ogóle to
    chyba inna technologia jest, wszystko dużo mniejsze.

    > A po napyleniu nie trzeba jakos wytrawic ?

    A po co? Były już zamontowane w dolnej części obudowy i umyte.
    To napylenie było robione już na wcześniejszej metalizacji,
    służyło tylko zwiększeniu masy, czyli obniżeniu częstotliwości.
    Po tym moim strojeniu nakładali kapturek i zalutowywali. A na
    koniec pewnie jeszcze raz mierzyli w ramach kontroli jakości.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-08-26 21:48:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 21:41:51 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A po co? Były już zamontowane w dolnej części obudowy i umyte.
    >To napylenie było robione już na wcześniejszej metalizacji,
    >służyło tylko zwiększeniu masy, czyli obniżeniu częstotliwości.

    No ale to jakas selektywna napylarka, ze tylko istniejaca metalizacje
    pogrubia ? Powinno sie chyba wszystko napylic, a jak zewrze elektrody
    to trzeba usuwac niepotrzebny metal.

    Hm, cos pod napieciem moze, ze jony srebra przyciaga ?

    J.

  • 15. Data: 2010-08-26 21:56:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > to trzeba usuwac niepotrzebny metal.
    >
    > Hm, cos pod napieciem moze, ze jony srebra przyciaga ?

    Waliła tym srebrem jak z jakiegoś spraya. Robiła plamkę na metalizacji
    kwarcu z jednej strony. Ta pierwotna metalizacja była matowo-biała,
    ta z napylarki bardziej błyszcząca, więc było widać. Kwarce były jak
    20 groszy, albo i lepiej.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-08-26 22:14:14
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Filip Ozimek wrote:
    > A musi być kwarc? Może to będzie lepsze:
    >
    > https://www.elfa.se/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=73
    -111-60&toc=19549&name=oscylator_msop-8

    za duże (nie zmieszczę do pagera), potrzebuje proca, prądożerne, daje
    kwadrat a nie sinusoidę i kosztuje tyle co kwarc, ogólnie fajny ale nie
    nadaje się w tym przypadku. tym razem tylko kwarc i to ten w mniejszej
    obudowie:
    http://www.shimmer-co.com.tw/images/quartz_crystal_o
    scillator-1.jpg jak te
    trzy po prawej.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 17. Data: 2010-08-27 15:42:42
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    moze to jakas alternatywa
    http://www.epsontoyocom.co.jp/english/product/OSC/pr
    ogrammable.html

    lub cos innego programmable , nie wnikalem czy sa programowane przez producenta
    czy samodzielnie

    kedys smarowalem rezonatory olowkiem lub cyna , osiagalem przestrojenie duzo
    wieksze niz cewka / kondensator wpiete szeregowo z rezonatorem
    ale to rzezba jak na dzisiejsze czasy

    a jak jestesmy juz przy rezonatorach to chyba jest jakas granica od ktorej
    rezonatory pracuja na 3-ej harmonicznej , mierzylem kilkadziesiat sztuk omiga
    wygrzebane ze sprzety i wszystkie na oznaczone 24M byly w rzeczewistosci 8M

    jak to jest ? jakies specjalne oznaczenie ? o ile w sprzecie ukf wsadzimy taki
    kwarc to bezproblemowo uzyskamy generator pracujacy na 3 , 5 harmonicznej a jak
    wepniemy do procesora to nie bedzie problemu ?

    przepraszam ale na tyle projektow ile widzialem ani razu nikt nie dal rezonatora
    na f wieksza niz 24M , wszystko dzis smiga na oscylatorach