    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno samochodu uzywanego bez oplaconego OC
    Date: Sun, 12 Sep 2010 08:31:59 +0200

    s...@a...pl w <news:i62sdn$d5e$1@news.onet.pl>:

    > Podeprzesz się jakąś ustawą?

    Tak.

    > Kodeks drogowy nic nie mówi o OC, jako dokumencie wymaganym do rejestracji. Nic
    > mi nie wiadomo też o rozporządzeniu, które zezwalałoby urzędnikom WK na kontrolę
    > OC.

    Mnie też nie wiadomo o rozporządzeniu, ale patrz odpowiedź na Twoje pytanie
    powyżej...

    A teraz mały cytat:
    "
    Art. 84.
    [...]
    2. Do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy
    ubezpieczenia
    OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
    1) są obowiązane:
    a) Policja,
    b) organy celne,
    c) Straż Graniczna,
    d) organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów,
    e) Inspekcja Transportu Drogowego;
    2) są uprawnione:
    a) Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny,
    b) inne organy uprawnione do kontroli ruchu drogowego.
    "

    Z jakiej to ustawy, to sobie znajdź sam.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]