eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
    Date: Wed, 4 Nov 2015 07:11:17 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <n1d01c$hfq$1@dont-email.me>
    References: <n1bpen$t1r$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <n1csug$61o$1@dont-email.me> <n1ctvq$9tk$1@dont-email.me>
    <n1cu7a$rv8$1@node1.news.atman.pl> <n1cubl$b4v$1@dont-email.me>
    <n1cule$rv8$3@node1.news.atman.pl> <n1cv1g$dl7$1@dont-email.me>
    <n1cvjp$1q5$1@node2.news.atman.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 4 Nov 2015 13:09:00 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="ae9581cb0570053bf57262b17016259a";
    logging-data="17914";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/D3wI0TKWUy4qpOHlUFapm"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <n1cvjp$1q5$1@node2.news.atman.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:XFBd36sTuio+93m7tC1ZgFHMaL8=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571633
    [ ukryj nagłówki ]

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message
    news:n1cvjp$1q5$1@node2.news.atman.pl...
    >>>>>> A więc na szczęście ma łańcuszek rozrządu, nie pasek :-)
    >>>>>
    >>>>> Ja mam pasek który się wymienia co 200tyś więc nie jest to takie
    >>>>> straszne.
    >>>> Straszne nie jest, ale toyota specyfikuje wymianę co 90tyś mil,
    >>>> a to 150tyś km. Jak ktoś duże przebiegi robi to taka obsługa
    >>>> jest kosztownym strupem na dupie :-)
    >>>
    >>> W PL nie jest to takie drogie na szczęście :)
    >>
    >> Tu niestety robocizna jest koszmarnie droga...
    >> A według zaleceń toyoty, w czasie wymiany paska rozrządu
    >> powinno się też wymienić kółka paska i pompę wody.
    >
    > U mnie są dwa rozrządy, suchy (pasek) i mokry (pasek w kasecie) i niby ma
    > się wymieniać oba na raz przy 200tyś ale znajomy w warsztacie powiedział
    > że tych mokrych się nie wymienia, one i po 400tyś bez problemu śmigają.

    Nie lubię tak robić.
    Jak fabryka zaleca wymianę to wymieniam i "dobrych rad"
    mechaników nie słucham. Dużo jeżdzę i auta mam na szczęście
    sprawne - jak sam sobie robię hamulce to też oryginalnych
    części fabrycznych używam, nie kombinuje z tańszą alternatywą.
    Nie zawiodłem się od 15 lat na tej metodzie.

    > Rozrząd - 1.8 TDCi * TDDi - komplet oryginalny FORD 1201255
    > 242,00 zł (w sklepie Forda)

    Ostatnio szukałem zestawu paska rozrządu do swojej Acury TL-S
    bo chciałem aby syn kolegi mi to zrobił, jest mechanikiem zaraz
    po szkole motoryzacyjnej. Oryginalny zestaw Hondy na eBay'u
    za $359, bezpośrednio w ASO jeszcze drożej, niestety.

    >> Taka naprawa w ASO to $1000. A u Józka za rogiem, jak chcesz
    >> oryginalne części Toyoty to też wychodzi $600 lub więcej :-)
    >> Niedawno zapłaciłem $1200 za podobną obsługę w Hondzie
    >> dla swojej Acura TL-S bo tam jest 3.5 litrowa V6-tka z paskiem.
    >> Jakoś niespecjalnie lubię takie jednorazowe wydatki :-)))
    >
    > Nie dziwie się :)

    Dlatego tej młodej kobiecie co tą białą toyotą jest zainteresowana
    nie polecam wersji z większym silnikiem V6 bo ta już ma pasek.

    >>> O to bym się bardziej martwił niż o silnik.
    >>
    >> No więc właśnie muszę sobie przypomnieć jak się te skrzynie
    >> testuje... pamiętam motyw z przestawianiem w krótkim odstępie
    >> czasu z P na D i potem spowrotem na R, na D na R i słuchanie
    >> czy nie ma stuków, czy sprawnie i bez zastanawiania się przełącza.
    >>
    >> Co jeszcze posprawdzać samemu zanim do ASO Toyoty zawiozę?
    >
    > Samemu to tylko posłuchać możesz, jak Ci się chce to lakier czy nie
    > malowany.

    Tak, tak :-) Wiem... Mam nawet czujnik grubości lakieru :-))
    Kupiłem sobie w czasie gdy Acury szukałem - zdziwiłbyś
    się jak dużo na placach jest aut malowanych, wystawionych
    oczywiście z idealnym świadectwem niebicia... wiesz, dziadek
    tylko do kościoła jechał i nawet wnuków nie miał :-)

    > W USA jest roszę inaczej niż u nas, tu trzeba patrzeć na wszystko ASO też
    > nie jest wyznacznikiem że mówią prawdę.

    No niestety to prawda - nawet jak się kupuje młode auto,
    i włącznie z tymi co są sprzedawane w ASO jako "Certified Used",
    to taka frakcja ich najlepszych, najmłodszych aut, sprzedawanych
    wciąż na gwarancji fabryki, przedłużonej na specjalnym kontrakcie.
    Wśród tych aut właśnie szukałem wcześniejszego Accorda i potem
    tej Acury TL-S. I wiem jak duży procent (pewnie 60-70%) to malowane.

    > A na pewno nie jechać do ASO które jest blisko sprzedawcy
    > tylko szukać jak najdalej oczywiście żeby się opłacało.

    Faktem jest, że to mogą być kumple i rozpoznają własne autka łatwo :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: