    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupiłem akumulator!
    Date: Wed, 27 Jun 2012 15:37:20 +0200

    On 2012-06-27 14:30, Axel wrote:
    > "Marcin 'Yans' Bazarnik"<g...@...lesie> wrote in message

    > Tu akurat absolutnie nie masz racji. Czekanie na pad akumulatora nie
    > powoduje zadnych negatywnych skutkow, w przeciwienstwie do czekania, az sie
    > skoncza klocki, albo olej.

    Tutaj chodziło o fakt trzymiania _ROZŁADOWANEGO_ akumulatora i czekanie
    aż od tego zdechnie.
    Wystarczy przeczytać jak szkodliwe (szczególnia dla akumulatorów w
    technologii CA) jest głębokie rozładowanie.

    > Akumulator zwykle "schodzi smiercia naturalna" zima po mroznej nocy, wiec
    > pod domem. Co najwyzej trzeba pojechac taksowka do pracy, a po poludniu
    > kupic akumulator i wstawic.

    To jakiś problem zmierzyć napięcie jeśli przypuszcza się, że może być
    niedoładowany ? Bo nagle z 12.5 nie zrobi się 0

    > Oczywiscie, zwykle wczesniej mozna zaobserwowac objawy slabego aku i, jesli
    > gdzies sie jedzie w dluzsza trase - prewencyjnie wymienic. Ale przy jazdach
    > w miescie - po co?

    Przy dłuższej jeździe to się sam powinien naładować przy sprawnym
    układzie ładowania. A zdechnie właśnie w mieście.

    > W razie czego mozna nawet podladowac taki akumulator prostownikiem i zwykle
    > jeszcze przez pare tygodni daje sie go uzywac, polujac na dobra cene nowego.

    Ale po co najpierw samemu doprowadzać do padu głęboko rozładowując ? Nie
    wystarczy naładować skoro rozładowany ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik