  • 11. Data: 2014-03-06 11:55:57
    Temat: Re: Ku przestrodze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Thu, 6 Mar 2014, J.F. wrote:

    > Na tych "pijanych wg prawa" (mam na myśli głównię tę kategorię,
    >ktora wg przepisów z innych krajów jest trzeźwa jak świnia)
    >którzy nikogo nie zabili tych więzień jednak nie brakuje?

    Brakuje, ale coz zrobic - nie dawac im za pierwszym razem odsiadki w
    zawiasach ?

    J.

  • 12. Data: 2014-03-06 14:42:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Tue, 04 Mar 2014 13:50:51 +0100, Michał Jankowski

    > Dla wszystkich którzy uważają, że są pępkiem świata,
    > proponuję czytać grupę przed wysłaniem swojego posta. :P

    Wiesz, akurat w polskim usenecie są dwa pępki, w tym właśnie trafiłeś na
    jednego (drugi to T.Surmacz).

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2014-03-06 16:15:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Yogi(n),

    Thursday, March 6, 2014, 2:42:12 PM, you wrote:

    > Wiesz, akurat w polskim usenecie są dwa pępki, w tym właśnie trafiłeś na
    > jednego (drugi to T.Surmacz).

    T. Surmacz jest właścicielem hierarchi pl.* i może się spokojnie uważać
    za pępek polskiego usenetu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-03-06 19:43:02
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a)

    > T. Surmacz jest właścicielem hierarchi pl.* i może się spokojnie uważać
    > za pępek polskiego usenetu.

    W mojej (nieco już zatartej) pamięci początków Usenetu, Michał Jankowski
    był równy TSowi, tylko [twierdzi, że] zgubił klucze:).

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2014-03-06 23:52:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomek,

    Thursday, March 6, 2014, 7:43:02 PM, you wrote:

    > W mojej (nieco już zatartej) pamięci początków Usenetu, Michał Jankowski
    > był równy TSowi, tylko [twierdzi, że] zgubił klucze:).

    Coś mi świta, że faktycznie była jakaś zadyma 20 lat temu... Ale
    pamięć już nie ta :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-03-07 00:26:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2014, J.F wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > Brakuje, ale coz zrobic - nie dawac im za pierwszym razem odsiadki
    > w zawiasach ?

    Kwestii "braku zawiasów" bym nie ruszał, bo to pewnie przywróciłoby
    sytuację w której są tacy co mają "pięć zawiasów" (BTW: dość
    chory układ, "prawnie niemożliwy", za który nikt nie ponosi
    konsekwencji, taka ciekawostka przyrodnicza w państwie prawa).
    Tu masz 100% racji.

    Co zrobić? - zmienić kryteria kwalifikowania do rodzajów
    kary.
    Po pierwsze, ujawnić statystyki zatrzymań oraz wypadkowości
    w "przedziałach promilowych", do oceny wypadkowości relatywnej
    (bo nierelatywnie, to skądinąd trzeźwi powinni być wykluczani
    z jazdy :)).
    Statystyka być może wymagałaby korekty - z powodu, o którym
    bez związku (w innym kryterium) niżej, czyli dlatego, że patrole
    częściej "profilaktycznie" sprawdzają jadących ... ostrożnie :>

    Po drugie, za ważniejsze kryterium uznać "niebezpieczną jazdę".
    Pijany jadący ostrożnie raczej jest "bezpieczniejszy" od
    trzeźwego wyprzedzającego "na czołowe", i to niezależnie czy
    ten wyprzedzający nie widzi czy przeciwnie, widzi (i świadomie
    kogoś spycha).
    Pijany jadący niebezpiecznie jest nieporównanie bardziej
    niebezpieczny (od trzeźwego), z tym chyba nie ma co dyskutować,
    bo ma zupełnie bezzasadne "poczucie pewności" przy faktycznie
    mniejszych szansach na prawidłowe reakcje obronne.

    Po trzecie, znieść karę pozbawienia wolności (w ogóle,
    bez rozpatrywania zawieszenia), z uwzględnieniem wyjątku
    dla drugiego (znaczy jazdy niebezpiecznej) i recedywy
    lub naruszenia kary zakazu prowadzenia pojazdów, dla
    niższych stężeń alkoholu.
    Między 1 a 2 promilami musi być *istotna* różnica w karze,
    i to taka związująca sąd (z przyczyny wyżej, tej dotyczącej
    zawieszenia)
    O ile maksymalne kary za jazdę po pijaku jakoś tam pasują
    do skali innych "maksymalnych" przestępstw, to dolna część
    skali raczej nie bardzo.
    Próg - i znienacka rok.

    W zamian - i to po czwarte - rozpatrywane tu (i jak
    przytaczano, stosowane w innych krajach) inne kary,
    w tym stopniowo rosnące, od najniższego możliwego wymiaru
    rzędu jednego dnia, kary zakazu prowadzenia pojazdów.
    Ta kara również za jazdę niebezpieczną - może z zastrzeżeniem,
    że "szczególnie niebezpieczną", albo "powodującą faktyczne
    zagrożenie" (czyli za wyprzedzanie przed/na przejściu
    na pieszych, może też bez pieszych na zasłoniętym przejściu,
    ale nie za wyprzedzanie na *widocznie* pustym przejściu).
    Przytaczane tu przykłady z innych krajów, np. "bonus" dla
    będącego pod wpływem za każde wykroczenie wydają się być słuszne.
    Wpisują się w pierwsze (to, że niebezpiecznie jadący pijany,
    w tym jadący "tak jak wszyscy" :P jest bardziej niebezpieczny).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-03-07 07:48:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Mar 2014 18:43:02 +0000 (UTC), Tomek Kańka

    > W mojej (nieco już zatartej) pamięci początków Usenetu, Michał Jankowski
    > był równy TSowi, tylko [twierdzi, że] zgubił klucze:).

    Uf, to jestem bezpieczny. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-03-07 09:40:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:1602463586.20140306161520@pik-net.pl.invalid...

    http://img.sadistic.pl/pics/d29147137190.jpg

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2014-03-07 11:12:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Yogi(n),

    Friday, March 7, 2014, 9:40:27 AM, you wrote:

    > http://img.sadistic.pl/pics/d29147137190.jpg

    Weź pod uwagę to, że dla zdecydowanej większości obecnych użytkowników
    grup dyskusyjnych jest to wiedza, której nie mieli. I się teraz
    dowiedzieli. Sam zjedz swój kamyk.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2014-03-07 21:28:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:1231803647.20140307111257@pik-net.pl.invalid...

    > Weź pod uwagę to, że dla zdecydowanej większości obecnych użytkowników
    > grup dyskusyjnych jest to wiedza, której nie mieli. I się teraz
    > dowiedzieli. Sam zjedz swój kamyk.

    Oj Romciu, Romciu, orłem niestety nie jesteś. Przeczytaj sobie mojego
    posta, potem swojego, potem jeszcze raz mojego i napisz, jakąż to
    ponadczasową i pominiętą przez mój post prawdę poznali młodsi
    użytkownicy usenetu po lekturze Twojego.

    --
    Yogi(n)