-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.p
roxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 7 Mar 2014 00:26:01 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Ku przestrodze
In-Reply-To: <5318543f$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1403062355450.4788@quad>
References: <lf4i7d$do0$1@news.agh.edu.pl>
<5315cea2$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<5315d100$0$2243$65785112@news.neostrada.pl>
<53161c63$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
<p1mxi3icn3f1.eovgygqsorna$.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1403061038110.1008@quad>
<5318543f$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 64
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1394155275 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2140 83.15.167.123:64972
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2526489
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 6 Mar 2014, J.F wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
>> Na tych "pijanych wg prawa" (mam na myśli głównię tę kategorię,
>> ktora wg przepisów z innych krajów jest trzeźwa jak świnia)
>> którzy nikogo nie zabili tych więzień jednak nie brakuje?
>
> Brakuje, ale coz zrobic - nie dawac im za pierwszym razem odsiadki
> w zawiasach ?
Kwestii "braku zawiasów" bym nie ruszał, bo to pewnie przywróciłoby
sytuację w której są tacy co mają "pięć zawiasów" (BTW: dość
chory układ, "prawnie niemożliwy", za który nikt nie ponosi
konsekwencji, taka ciekawostka przyrodnicza w państwie prawa).
Tu masz 100% racji.
Co zrobić? - zmienić kryteria kwalifikowania do rodzajów
kary.
Po pierwsze, ujawnić statystyki zatrzymań oraz wypadkowości
w "przedziałach promilowych", do oceny wypadkowości relatywnej
(bo nierelatywnie, to skądinąd trzeźwi powinni być wykluczani
z jazdy :)).
Statystyka być może wymagałaby korekty - z powodu, o którym
bez związku (w innym kryterium) niżej, czyli dlatego, że patrole
częściej "profilaktycznie" sprawdzają jadących ... ostrożnie :>
Po drugie, za ważniejsze kryterium uznać "niebezpieczną jazdę".
Pijany jadący ostrożnie raczej jest "bezpieczniejszy" od
trzeźwego wyprzedzającego "na czołowe", i to niezależnie czy
ten wyprzedzający nie widzi czy przeciwnie, widzi (i świadomie
kogoś spycha).
Pijany jadący niebezpiecznie jest nieporównanie bardziej
niebezpieczny (od trzeźwego), z tym chyba nie ma co dyskutować,
bo ma zupełnie bezzasadne "poczucie pewności" przy faktycznie
mniejszych szansach na prawidłowe reakcje obronne.
Po trzecie, znieść karę pozbawienia wolności (w ogóle,
bez rozpatrywania zawieszenia), z uwzględnieniem wyjątku
dla drugiego (znaczy jazdy niebezpiecznej) i recedywy
lub naruszenia kary zakazu prowadzenia pojazdów, dla
niższych stężeń alkoholu.
Między 1 a 2 promilami musi być *istotna* różnica w karze,
i to taka związująca sąd (z przyczyny wyżej, tej dotyczącej
zawieszenia)
O ile maksymalne kary za jazdę po pijaku jakoś tam pasują
do skali innych "maksymalnych" przestępstw, to dolna część
skali raczej nie bardzo.
Próg - i znienacka rok.
W zamian - i to po czwarte - rozpatrywane tu (i jak
przytaczano, stosowane w innych krajach) inne kary,
w tym stopniowo rosnące, od najniższego możliwego wymiaru
rzędu jednego dnia, kary zakazu prowadzenia pojazdów.
Ta kara również za jazdę niebezpieczną - może z zastrzeżeniem,
że "szczególnie niebezpieczną", albo "powodującą faktyczne
zagrożenie" (czyli za wyprzedzanie przed/na przejściu
na pieszych, może też bez pieszych na zasłoniętym przejściu,
ale nie za wyprzedzanie na *widocznie* pustym przejściu).
Przytaczane tu przykłady z innych krajów, np. "bonus" dla
będącego pod wpływem za każde wykroczenie wydają się być słuszne.
Wpisują się w pierwsze (to, że niebezpiecznie jadący pijany,
w tym jadący "tak jak wszyscy" :P jest bardziej niebezpieczny).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.14 07:48 Myjk
- 07.03.14 09:40 Yogi\(n\)
- 07.03.14 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 07.03.14 21:28 Yogi\(n\)
- 07.03.14 21:45 RoMan Mandziejewicz
- 08.03.14 01:38 Yogi\(n\)
- 08.03.14 12:00 RoMan Mandziejewicz
- 11.03.14 13:01 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=