  • Data: 2010-06-17 17:58:26
    Temat: Re: Ktos ma jeszcze watpliwosci - analog czy trzy dyski?
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale po co ma wytrzymywać 100 lat?

    Nie mówię, że ma tyle wytrzymać tylko, że tyle potrafi negatyw
    wytrzymać.
    Ot takie teoretyzowanie.

    > Ma wytrzymać 3 lata, potem się skopiuje.
    >Niestety, raz na trzy lata trzeba będzie poświęcić trzy
    > minuty, nie ma lekko...

    Nie trzy minuty tylko kilka godzin, a wiadomo, że takie rzeczy się
    przekłada i przekłada i ....
    I dlatego ludzie dzielą się na tych co robią bekapy i na tych co będą
    je robić ;)

    > A każda kopia zawsze będzie oryginałem, tak na
    > marginesie.

    No tak, ale to odświeżanie ...

    > Uprzedzając następną wątpliwość, dane trzyma się w postaci nadmiarowej,
    > odpornej na niewielki uszczerbek (choć ja osobiście trzymam tylko z
    > sumami kontrolnymi, aż takim paranoikiem nie jestem).

    Ja mam parę "lustrzanych" dysków i na każdym wszystko sklejone tarem
    (bez kompresji).

    > Będą sobie grzecznie siedzieć w pudełkach po czekoladkach.

    Albo w kilku warstwach folii kuchennej alu. W sumie z kompa i tak nie
    da się raczej korzystać więc trzeba będzie przeczekać ;)

    Pożyjemy zobaczymy.

    > Tak duże, że praktycznie sensu nie mają.

    Nie chciałem wkurzać fanów CD ;)

    > Nie, wychodzi na to, że jeszcze pięć lat należy trzymać trzy dyski, a
    > potem trzy pendrive.

    Parę lat temu odczytywałem 20 lub 25-letni dysk co zalegał w jakiejś
    puszce z i286. Wszystko się przekopiowało. Czyli dyski nie są złe
    tylko trzeba uważać na silne pola e-m. Fakt, że teraz gęstość zapisu
    jest większa co pewno zwiększa szanse utraty danych.

    Na 500 GB-towe pendrajwy za 100 PLN jeszcze trzeba trochę poczekać.

    A z tym A4 to oczywiście nie chodzi o drukowanie wszystkiego tylko
    najlepszych prac. Każdy (nawet Bresson) ma te swoje 100 najlepszych
    fotek co je lepiej mieć zawsze gotowe pod ręką.