  • 1. Data: 2012-11-08 17:26:35
    Temat: Który z tych dwóch laptopów będzie teoretycznie mniej awaryjny?
    Od: Netx <n...@i...pl>

    Potrzebuje wybrać laptopa dla kogoś z rodziny. Gry tylko pasjanse i
    flash na stronach www. Wstępnie wchodzą w grę dwa typy:

    17 CALI DELL 17R i5 2x2.5 8GB 750GB HDMI WIDI WIN7

    17 CALI Lenovo G780A i3-2350M 8GB 750GB USB 3.0 GT630M 2GB

    Pytanie który z tych dwóch laptopów będzie mniej awaryjny i trwalszy?
    Wiem że kiedyś trwałe były T60/61. Sam mam T500 i też jest dość solidny,
    ale nie wiem jak to jest z obecnymi Dell i Lenovo.

    Pozdrawiam,
    Marek Bąbski

  • 2. Data: 2012-11-08 18:00:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 17:26:35 +0100, Netx napisał(a):

> [...]
    > Wiem że kiedyś trwałe były T60/61. Sam mam T500 i też jest dość solidny,
    > ale nie wiem jak to jest z obecnymi Dell i Lenovo.

    Jesli ten Dell ma gwarancje typu next business day to nawet jesli by padl
    masz chlopakow z serwisem na drugi dzien rano. Bardzo fajna sprawa. Mi
    akurat Dell nie padl, mojemu znajomemu za to niestety tak, ale w trakcie
    wymiany matrycy (bo przestala swiecic) panowie spytali czy zamiast matrycy
    1600x900 (ktora mial fabrycznie) nie chce moze 1920x1080. Chcial.
    I ma :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-11-08 18:11:00
    Od: Netx <n...@i...pl>

    W dniu 2012-11-08 18:00, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > wymiany matrycy (bo przestala swiecic) panowie spytali czy zamiast matrycy
    > 1600x900 (ktora mial fabrycznie) nie chce moze 1920x1080. Chcial.

    Dziękuję za szybką odpowiedź.

  • 4. Data: 2012-11-08 18:58:41
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Netx" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Ze względu na gwarancję brałbym Dell. O serwisie Lenovo można poczytać na
    forum prawnym.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-11-08 20:07:19
    Od: Maurycy <m...@o...com>

    > Ze względu na gwarancję brałbym Dell. O serwisie Lenovo można poczytać
    > na forum prawnym.

    Przed zakupem warto przeczytać warunki gwarancji, bo nie do każdego
    sprzętu ze znaczkiem Dell jest taka gwarancja, jak piszą poprzednicy.

    g.

  • 6. Data: 2012-11-09 08:08:36
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-11-08 18:11, Netx pisze:

    > Dziękuję za szybką odpowiedź.

    W moim czytniku odpowiedz nawet wyprzedzila pytanie ...
    --
    A S

  • 7. Data: 2012-11-09 11:31:33
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]

    > wymiany matrycy (bo przestala swiecic) panowie spytali czy zamiast matrycy
    > 1600x900 (ktora mial fabrycznie) nie chce moze 1920x1080. Chcial.

    Oj z tym serwisem, nie jest tak różowo. W firmie mamy kilkanaście Dell'i
    z NBD i Keep your harddrive.
    NBD działa tylko wtedy kiedy część mają na miejscu, a jak nie mają to
    NBD jest wtedy tylko kontakt ze strony technika. Zresztą Dell nie wysyła
    swoich techników tylko ma podwykonawców. U nas (Toruń) przyjechał jeden
    koleś który chyba pierwszy raz rozbierał laptopa (do wymiany MB) i
    musiałem mu pomóć, bo jak słyszałem jak trzeszczy obudowa to się
    załamałem. oczywiście koleś przy rozbieraniu rozerwał dwie taśmy (jedna
    od klawy, druga od matrycy) i z NBD zrobiło się 1,5 tygodnia, bo
    tasiemki od matrycy nie mieli. Przyjechał ten sam koleś, rozebrał znowu
    lapka, powymieniał co trzeba, złożył i jedna wielka dupa. Zero reakcji.
    Walka trwała niecałe 2 miesiące, na telefonie z kierownikiem serwisu
    dell'a sporo rozmawiane. Skończyło się na wymianie laptopa na nówkę, a
    że nie było już do dostania Vostro 3550, to dostaliśmy Vostro 3560 z
    lepszym prockiem, więcej ramu, większym hdd, Win7Prox64 oraz Officem
    2010 Pro...Nie wyszło źle, ale niesmak pozostał z gwarancji NBD...
    Podobno dla zwykłego domowego usera NBD działa lepiej (niestety firmy w
    Polsce są traktowane bardzo kiepsko)...

  • 8. Data: 2012-11-09 12:02:26
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-09, o godz. 11:31:33
    Kamil 'Model' <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > NBD działa tylko wtedy kiedy część mają na miejscu, a jak nie mają to
    > NBD jest wtedy tylko kontakt ze strony technika.

    Dodam że o ile mają tę cześć w Polsce to jeszcze jest OK. Zdarzyło mi
    się z maszyną Della że na miejscu nie było części do ich sprzętu i
    wtedy napraw potrafi potrwać nawet tydzień. Przy czym zgłoszenia po
    16:30 to już nie następny ale jeszcze kolejny dzień. NBD to
    niekoniecznie wizyta technika - np. w przypadku awarii dysku często
    jest to dysk przysłany kurierem i instrukcja jego wymiany. Miałem jedne
    przypadek gdy w laptopie w chwili zakupu był uszkodzony dysk. Okazało
    się że o ile sam dysk wymienią od reki to będzie on bez systemu. Na
    pytanie skąd mam wziąc system uzyskałem odpowiedź że powinienem po
    zakupie uruchomić komputer i zrobić nośniki instalacyjne. I nie
    docierało do nich że nie można tego zrobić bo nie można ten pierwszy
    raz uruchomić komputera. Zaproponowano mi zakup systemu za dodatkową
    opłatą. Na szczęście miałem kilka egzemplarzy tego modelu ale niesmak
    pozostał. Inna sprawa że Dell ma rewelacyjny serwis w porównaniu z
    innymi firmami obecnymi w Polsce. O moich bojach z serwisem Asusa można
    by sagę napisać. ;-)

    Zdrówko

  • 9. Data: 2012-11-09 12:47:40
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 12:02:26 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Dodam że o ile mają tę cześć w Polsce to jeszcze jest OK. Zdarzyło mi
    > się z maszyną Della że na miejscu nie było części do ich sprzętu i

    Troche offtopicznie, ale co sie znowu pieprzy z serwerami news, ze nie widze
    posta Kamila, ani na serwerze news.task.gda.pl ani news.neostrada.pl?
    Zreszta i na innych grupach widze tylko czesc dialogow.
    Jest jeszcze jakis stabilny i wszystkomajacy serwer news?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2012-11-09 13:01:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-09, o godz. 12:47:40
    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał(a):

> [...]
    > news.neostrada.pl? Zreszta i na innych grupach widze tylko czesc
    > dialogow. Jest jeszcze jakis stabilny i wszystkomajacy serwer news?

    Ja od lat korzystam z serwera GTS-u. Ale on nie wpuszcza z zewnątrz.

    Zdrówko