  • 1. Data: 2012-11-07 22:17:05
    Temat: Dysk do Della
    Od: Padre <P...@n...net>

    Czy do Della Optiplex 745 w którym mam obecnie montowany do niego
    fabrycznie dysk WD 80GB SATA 3,5" mogę włożyć dowolny dysk SATA góra
    500GB, ot jakiś pierwszy z brzegu sprawny z alledrogo za ~150 złociszy?
    Jakoś do tej pory duże pojemności miałem w zewnętrznych obudowach a w
    pozostałych komputerach PATA stąd nie mam pojęcia o kompatybilności SATA
    bo co do DDRAM już się przekonałem że nie jest stuprocentowa jak było w
    założeniach.

  • 2. Data: 2012-11-09 00:03:28
    Temat: Re: Dysk do Della
    Od: Swift <p...@g...com>

    Jak jest w przypadku Della - nie wiem, nie mniej, w przypadku starszych PC czy płyt
    głównych, różnie bywa. Ja mam starawą płytę Intel D865GBF, która bez wgrania
    dodatkowej poprawki (dostępna na stronie Intela), nie widzi dysków większych niż 120
    GB. Spróbuj poszukać analogicznych informacji, na stronach Della w zasobach dla
    Twojego komputera - dział "download", "support" itp.
    PP

  • 3. Data: 2012-11-09 00:32:22
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-11-09 00:03, Swift pisze:
> [...]
    Ja mam starawą płytę Intel D865GBF, która bez wgrania dodatkowej
    poprawki (dostępna na stronie Intela), nie widzi dysków większych niż

    Do tego della można kupić i 1TB, tylko mi chodzi o informację czy dyski
    SATA są w 100% kompatybilne, czy jeśli płyta obsłuży taką pojemność to
    mogę kupić dowolny dysk byle SATA.

  • 4. Data: 2012-11-09 15:20:54
    Od: Swift <p...@g...com>

    Musisz się jeszcze upewnić co do szybkości transferu t.j. starsze płyty często
    obsługują tylko SATA 1 - 150 Mb/s. Dyski SATA 2 - 300Mb/s mają możliwość przełączenia
    zworką w tryb SATA 1 - czy wszystkie typy dysków, nie wiem. Sprawdź płytę i konkretny
    dysk, jaki będziesz kupował.
    PP