  • 11. Data: 2011-09-23 18:26:40
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:

    > Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
    > momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
    > tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
    > że umrze ze starości.
    > Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.

    Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, duże silniki z zapasem mocy,
    których nie trzeba kręcić aby względnie dynamicznie się poruszać
    potrafią być o rząd wielkości trwalsze. Dość skrajnym przykładem niech
    będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2011-09-23 18:49:47
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:

    > Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

    Że jak?

    Shrek.

  • 13. Data: 2011-09-23 19:40:12
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Że jak?

    najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
    jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.

  • 14. Data: 2011-09-23 19:45:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisał(a):

    > Przypadek 2.
    > Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
    > zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
    > kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie
    > żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h.
    > Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali
    > mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

    No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny
    zestaw pytan.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2011-09-23 20:04:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniac" napisał w wiadomości grup
    >Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same

    A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-)

> [...]
    >RPM.
    >Przypadek 1.
    >Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
    >3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
    >to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
    >lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
    >zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
    >prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.

    >Przypadek 2.
    >Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi

    Aby na pewno wie ?

> [...]
    >kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
    >nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220

    Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-)
    100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h.

    >Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
    >skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

    >Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2.
    Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220
    to widzi przez minute co pol roku.

    A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy
    tym gaz do deski.

    Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ...
    ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-)

    A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow"
    http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm

    W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej
    okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-09-23 20:41:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Dość skrajnym przykładem niech
    > będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.

    Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
    eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc
    przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
    rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne
    zaszlamienie nagarem.

  • 17. Data: 2011-09-23 21:12:59
    Od: Robson <r...@...pl>

    w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.

  • 18. Data: 2011-09-23 21:15:54
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
    > rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne

    a dlaczego?
    przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu
    to gdzie jest max m? w tym silniku?

  • 19. Data: 2011-09-23 23:05:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisał(a):
> [...]
    > że umrze ze starości.
    > Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.

    Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na
    wyzszym biegu jezdzil.

    Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory
    jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
    dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
    biegu zamiast "200" na 5-tym.

    No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

    A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

    J.

  • 20. Data: 2011-09-24 01:35:58
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-23 19:40, PM wrote:

    > najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
    > jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.

    Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji.

    Shrek.