-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Date: Fri, 23 Sep 2011 20:04:59 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 54
Message-ID: <j5ihog$ek5$1@news.onet.pl>
References: <j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: azl128.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1316801104 14981 83.27.149.128 (23 Sep 2011 18:05:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Sep 2011 18:05:04 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400610
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "maniac" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j5i4ri$2ug$...@n...task.gda.pl...
>Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-)
>dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
>posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
>generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500
>RPM.
>Przypadek 1.
>Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
>3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
>to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
>lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
>zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
>prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.
>Przypadek 2.
>Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
Aby na pewno wie ?
>zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
>kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
>nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220
>km/h.
Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-)
100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h.
>Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
>skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
>Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2.
Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220
to widzi przez minute co pol roku.
A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy
tym gaz do deski.
Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ...
ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-)
A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow"
http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm
W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej
okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.11 20:41 to
- 23.09.11 21:12 Robson
- 23.09.11 21:15 PM
- 23.09.11 23:05 J.F.
- 24.09.11 01:35 Shrek
- 24.09.11 03:40 scobowski
- 24.09.11 08:44 Albercik
- 24.09.11 10:29 PM
- 24.09.11 10:35 PM
- 24.09.11 10:35 Przemysław Czaja
- 24.09.11 10:38 Przemysław Czaja
- 24.09.11 11:49 Shrek
- 24.09.11 16:57 PM
- 24.09.11 18:47 Shrek
- 24.09.11 19:20 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=