    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Date: Fri, 23 Sep 2011 20:04:59 +0200

    Użytkownik "maniac" napisał w wiadomości grup
    >Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same

    A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-)

> [...]
    >RPM.
    >Przypadek 1.
    >Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
    >3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
    >to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
    >lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
    >zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
    >prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.

    >Przypadek 2.
    >Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi

    Aby na pewno wie ?

    >zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
    >kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
    >nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220
    >km/h.

    Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-)
    100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h.

    >Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
    >skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

    >Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2.
    Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220
    to widzi przez minute co pol roku.

    A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy
    tym gaz do deski.

    Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ...
    ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-)

    A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow"
    http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm

    W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej
    okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-)

    J.