  • 21. Data: 2011-03-23 08:32:52
    Temat: Re: Ktory monitor
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    > WTF?

    Następny akapit.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 22. Data: 2011-03-23 08:35:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:47:10 +0100, MC napisał(a):

    > Przebarwienia z reguły zależą od jasności.

    Raczej od tego, jak mocno dla różnych jasności rozjeżdżają się krzywe
    poszczególnych składowych.

    > Nie na darmo w lepszych telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet
    > na dziesięciu poziomach. Tu jest tylko jeden. Siłą rzeczy niedoskonały.

    Jaką regulację kolorów na dziecięciu poziomach masz na myśli?

    Co do regulacji u mnie, to poza jasnością mam regulację każdej składowej
    RGB.

    > Jeśli regulujesz jasność, a właściwie jej maksymalny poziom, to
    > jednocześnie powinieneś skorygować kolory. Wtedy efekt o którym piszesz
    > bedzie mniejszy.

    O ile taką regulację masz. :)

    > TN-y się rzeczywiście mocno zmieniły, ale raczej w kierunku skrócenia czasu
    > reakcji, czy poprawienia kątów widzenia. Efekt o którym piszesz wyglada mi
    > raczej na oszczędność w liczbie jarzeniówek.

    Co akurat w TN było nagminnie często stosowane.

    > Teraz modne są LED-y, których siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o
    > równomierność.

    O ile nie są umieszczone w postaci jednej "listwy" diod na krawędzi.

    [ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
    [ sprzykrzy... (Oscar Wilde) ]

  • 24. Data: 2011-03-23 08:35:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 08:30:36 +0100, Artur(m) napisał(a):

    > Tak BTW sugerujesz, że jest więcej niż 1% użytkowników,
    > którzy cokolwiek, kiedykolwiek regulują w telewizorach
    > (poza ustawieniem pouruchomieniowym)?
    > ...korzystając z 10 poziomów a nie z jednego????
    >
    > Na 50 "znajomych telewizorów", może więcej,
    > 95% użytkowników ma problem z wejściem w menu;).
    > lub nie widzą takiej potrzeby.
    > Moim zdaniem dla "powszechnego użytkownika" telewizorów
    > i monitorów komputerowych (te95%) takie dyskusje kojarzą im się
    > z bajkami o "czarnym ludzie" (bynajmniej nie o murzynach:)).
    > Mnie zresztą też.

    Do momentu, gdy nie przyjdzie do takich osób ktoś bardziej oblatany w
    temacie i nie ustawi tego po ludzku. :)

    [ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie. ]
    [ (Friedrich Nietzsche) ]

  • 23. Data: 2011-03-23 08:35:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 08:44:39 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > Milczące założenie było takiej samej lub zbliżonej wielkości...

    :)

    > Jasne, podobnie jak z "mocą muzyczną" ;)

    Exactly.

    > Ja tam u siebie nigdy nie ustawiłem więcej jak 50%.

    U mnie, przy normalnej pracy, ustawione miałem 15% jasności. Jak sprawdziłem
    kalibratorem, to wychodziło poniżej 80 cd/m2, a przykładowo zakres jasności,
    do której kalibrowane są monitory do przygotowywania prac do druku, to od 80
    do 120 cd/m2. :)

    > Ale pewne pojęcie da.

    Nie wiem, czy podpisałbym się pod tą tezą. Nie po przebojach znajomego z
    pewnym modelem Gateway'a na VA - obejrzany egzemplarz całkiem sensowny, trzy
    kolejne (wymieniał) nie do sensownego ustawienia.

    [ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę. (S.J. Lec) ]

  • 25. Data: 2011-03-23 17:59:44
    Od: Triple Canopy <t...@i...eu>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > Niby dlaczego? Ludzkie oko potrafi dostrzec tylko 1000:1.

    Dlatego, że jak obniżysz jasność do normalnego poziomu to efektywny
    kontrast gwałtownie spadnie. W praktyce nawet przy super-hiper czerni
    (matryce w stylu cPVA) po skalibrowaniu i oprofilowaniu na pracę w
    warunkach słabego oświetlenia (np. ~ 60 cd/m^2) będziesz miał _duże_
    szczęście wyciągając te 1000:1. Jak wspomniał przedpiścca, przy
    dzisiejszym sprzęcie kontrastu nigdy za wiele. Wyższy w odczuwalny
    sposób poprawia wrażenia "organoleptyczne" jak i ogólny komfort pracy.

  • 26. Data: 2011-03-23 18:56:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

    > Raczej od tego, jak mocno dla różnych jasności rozjeżdżają się krzywe
    > poszczególnych składowych.

    Właśnie to miałem na myśli.

    > Jaką regulację kolorów na dziecięciu poziomach masz na myśli?
    > Co do regulacji u mnie, to poza jasnością mam regulację każdej składowej
    > RGB.

    Zgadza się. I teraz wyobraź sobie, że takich regulacji RGB masz 10, dla
    10-ciu drobnych przedziałów jasności. Widziałem jeszcze inną opcję, kiedy
    używano dwóch parametrów, coś w rodzaju aproksymacji liniowej. Podajesz
    punkt przecięcia i nachylenie prostej.

    > O ile taką regulację masz. :)

    Właśnie te 10 spełnia taki warunek.

    > O ile nie są umieszczone w postaci jednej "listwy" diod na krawędzi.

    Tyż prawda.

  • 27. Data: 2011-03-23 19:15:25
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/03/2011 10:44 PM, MC wrote:

    > I jeszcze do autora wątku. Teraz są bardzo modne supercienkie monitory z
    > podświetleniem LED-owym umieszczonym na krawędziach. Lepiej nie iść za tą
    > modą. LED-y od biedy (mówię o tzw. białych LED-ach z tańszych modeli) bo
    > jest jeszcze jakaś korzyść z mniejszego zużycia prądu, ale z podświetleniem
    > bocznym często bywają kłopoty z jednorodnością.

    Samsung P2770HD ma:
    LCD display - TFT
    Image Brightness: 300 cd/m2

    Hanns G HANNSGHH281HPB:
    LCD display - TFT
    Image Brightness: 400 cd/m2

    ...i nic mi to nie mowi :)

    Wyglada na to ze Samsung ma wbudowany Tuner TV i USB Hub i dlatego jest
    drozszy.

    No i co moze oznaczac taki tekst:
    System requirements
    Compatible operating systems Windows 7

    Nie wyciagne wszystkich mozliwosci na Windows XP czy cos w tym stylu?

    Moje najwazniejsze pytanie brzmi:
    Jako ze sa to najtansze z monitorow w tym rozmiarze, to czy ceny nie
    sugeruja ze bedzie to totalna tandeta?

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 28. Data: 2011-03-23 23:21:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Samsung P2770HD ma:
    > LCD display - TFT
    > Image Brightness: 300 cd/m2
    >
    > Hanns G HANNSGHH281HPB:
    > LCD display - TFT
    > Image Brightness: 400 cd/m2
    >
    > ...i nic mi to nie mowi :)

    Mnie też niewiele oprócz tego, że zwykle wystarcza 150 cd/m2. Poszukaj
    strony, gdzie będzie więcej informacji. Ktoś się napracował i trzeba go
    wynagrodzić zamiast cytować byle co.

  • 30. Data: 2011-03-24 09:16:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 00:21:45 +0100, MC napisał(a):

    (ciach...)

    > Mnie też niewiele oprócz tego, że zwykle wystarcza 150 cd/m2.

    Dżiiz... Dla mnie dalej za jasno. :)

    (ciach...)

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]

  • 29. Data: 2011-03-24 09:16:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 19:15:25 +0000, 2late napisał(a):

    > Samsung P2770HD ma:
    > LCD display - TFT
    > Image Brightness: 300 cd/m2
    >
    > Hanns G HANNSGHH281HPB:
    > LCD display - TFT
    > Image Brightness: 400 cd/m2
    >
    > ...i nic mi to nie mowi :)

    Oba na matrycy TN - tego jestem więcej, niż pewien. Hanns ma niższy kontrast
    naturalny w porównaniu z Samsungiem. Napalanie się na wyższą maksymalną
    jasność skwituję tak - jak ktoś lubi siedzieć wpatrując się w zapaloną
    żarówkę, to proszę uprzjmie. :)

> [...]
    > System requirements
    > Compatible operating systems Windows 7
    >
    > Nie wyciagne wszystkich mozliwosci na Windows XP czy cos w tym stylu?

    Oczywiście, że wyciągnie.

    > Moje najwazniejsze pytanie brzmi:
    > Jako ze sa to najtansze z monitorow w tym rozmiarze, to czy ceny nie
    > sugeruja ze bedzie to totalna tandeta?

    To masówka, wobec czego szaleństwa się spodziewaj.

    [ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
    [ na poparcie ze strony Pawła. (George Bernard Shaw) ]