  • 31. Data: 2011-03-24 09:16:07
    Temat: Re: Ktory monitor
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 19:56:35 +0100, MC napisał(a):

    > Właśnie to miałem na myśli.

    Ale ich rozjazd i przebieg nie zależą przecież tylko od jasności, a od
    poziomu linearyzacji monitora i precyzji sterowania matrycą.

    > Zgadza się. I teraz wyobraź sobie, że takich regulacji RGB masz 10, dla
    > 10-ciu drobnych przedziałów jasności. Widziałem jeszcze inną opcję, kiedy
    > używano dwóch parametrów, coś w rodzaju aproksymacji liniowej. Podajesz
    > punkt przecięcia i nachylenie prostej.

    Musiałbym to obejrzeć, żeby móc się wypowiedzieć konkretniej na temat tego
    mechanizmu. :)

    > Właśnie te 10 spełnia taki warunek.

    Jak pisałem - nie bardzo się orientuję, jak ta 10-pozycyjna regulacja
    wygląda / działa, żeby komentować. :)

    > Tyż prawda.

    I wracamy do punktu wyjścia - bez obejrzenia konkretnego modelu w działaniu
    niewiele można powiedzieć.

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]

  • 32. Data: 2011-03-25 19:57:02
    Od: Triple Canopy <t...@i...eu>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > Niby dlaczego? Ludzkie oko potrafi dostrzec tylko 1000:1.

    Dlatego, że jak obniżysz jasność do normalnego poziomu to efektywny
    kontrast gwałtownie spadnie. W praktyce nawet przy super-hiper czerni
    (matryce w stylu cPVA) po skalibrowaniu i oprofilowaniu na pracę w
    warunkach słabego oświetlenia (np. ~ 60 cd/m^2) będziesz miał _duże_
    szczęście wyciągając te 1000:1. Jak wspomniał przedpiścca, przy
    dzisiejszym sprzęcie kontrastu nigdy za wiele. Wyższy w odczuwalny
    sposób poprawia wrażenia "organoleptyczne" jak i ogólny komfort pracy.