  • Data: 2010-02-09 16:19:03
    Temat: Re: Który Pentax lepszy: K-X czy K10d?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    http://inspiredbylife.pl/2009/12/13/lustrzanka-sluzy
    -do-robienia-zdjec-a-nie-filmow/

    > Jeśli mamy dwa zdjęcia czy reportaże wykonane lustrzanką i telefonem,
    > możemy śmiało porównać takie parametry jak zaszumienie, dynamikę,
    > odwzorowanie kolorów czy pracę głębią ostrości. Czasami pada taki
    > niemierzalny parametr jak plastyka obrazu. Zobacz ten film
    > http://vimeo.com/5000009 i znajdź mi coś podobnego na youtube
    > nakręconego komórką z możliwością filmowania.

    Przeczytaj uważnie co napisałem - ZDJĘCIE telefonem komórkowym. I są tacy
    (ja się od nich stanowczo odcinam) którzy twierdza, że kupno jakiegokolwiek
    aparatu fotograficznego nie ma sensu, bo niemal każde zdjęcie można zrobic
    komórką.

    > Nawet dla ułatwienia znalazłem komórkę z HD:
    > http://www.youtube.com/results?search_query=Vivaz&se
    arch_type=&aq=f
    > Będąc serio Marku, możesz napisać co Ci nie odpowiada w tych filmach?

    Nawet nie w samych filmach - (z góry przyznaję, że szkoda mi było czasu na
    ogladanie wszystkich) - ale w ergonomii. Lustzranaka ma ergonomię
    optymalizowana pod katem robienia zdjeć, kamera - robienia filmów. Daleko
    nie szukajać - spróbuj zrobić lustrzanką film z płynnym najazdem zoomem na
    filmowany motyw - okaże się, ze pierscień na obiektywie, który do zdjęć jest
    rozwiazaniem idealnym do filmowania sparwdza się raczej kiepsko. Do tego
    dochodzi brak EVF wymuszający filmowanie lustrzanką w pozycji 'na zombie',
    problemy z obeserwacją ekranika LCD w ostrym słońcu i jeszcze zapewne całe
    mnóstwo innych, ktore mi, jako osobie od ładnych paru lat nie filmujacej nie
    przychodzą w tej chwili do głowy.

    > Drugie pytanie czy jesteś w stanie podać jakąś sensowną alternatywę w
    > budżecie do 10tyś.?

    Być może pod względem jakości obrazu nie będzie (nie śledzę cen kamer, więc
    nie jestem w stanie kompetentnie sie wypowiedzieć) ale pod względem
    ergonomii - zapewne nawet w cenie do 2000zł mnóstwo znacznie lepszych kamer
    da sie znaleźć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)