  • 11. Data: 2009-09-11 10:49:47
    Temat: Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-10 14:08:26 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

    > Jeden obsługuje, ale nie chcesz pytać o cenę ;-)

    Autopoprawka - są 2 takie monitory. Ten tańszy kosztuje drobne 7,5k zł
    brutto, drugi jest kilka (!) razy droższy.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-09-11 10:57:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Autopoprawka - są 2 takie monitory. Ten tańszy kosztuje drobne 7,5k zł
    > brutto, drugi jest kilka (!) razy droższy.

    I ten fakt dowodzi, że warto chwilę poczekać bo to będzie tanieć z godziny
    na godzinę. A przy okazji nowi uczą się na błędach poprzedników. Ja np. mam
    ultra cienki TV ze świetlówkami. Wygląda jak led, ma parametry porównywalne
    jak nie lepsze od obecnych ledów a oprócz tego wszystkie bajery świata i nie
    był zabójczo drogi.

    PC

  • 13. Data: 2009-09-11 13:22:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > mam ultra cienki TV ze świetlówkami. Wygląda jak led, ma parametry
    > porównywalne jak nie lepsze od obecnych ledów a oprócz tego wszystkie

    a co masz? :)

  • 14. Data: 2009-09-11 13:47:45
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Teoretycznie ten S-IPS, bo coś nie do końca wierzę w lepsze czasy reakcji
    > na PVA.

    - Samsung F2380 - c-PVA 8 ms (GTG)
    Samsung jako jedyny przyznal, ze mierzy GTG a pozostali?
    swoja droga ciekawe jakie ten Samsung ma czas matrycy
    wg norm iso: 2x wiekszy niz gtg (16ms)?

    niby IPS szybszy od PVA, wiec co oznaczaja te "dziwne" czasy?
    - Dell 2209WA - e-IPS 6 ms
    - NEC EA231WMi - IPS 14ms

    tez gray-black-gray?
    a moze white-black-white?

    Az nie chce mi sie uwierzyc ze NEC ma 14 ms,
    tylko czego? gtg?

  • 15. Data: 2009-09-11 14:16:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-11 15:47:45 +0200, "Q" <n...@s...pl> said:

> [...]
    >
    > tez gray-black-gray?
    > a moze white-black-white?
    >
    > Az nie chce mi sie uwierzyc ze NEC ma 14 ms,

    Ja tam w te czasy podawane przez producenta wogóle nie wierzę, bo
    marketoidy zrobia wszystko, aby ich sprzęt w cyferkach prezentował się
    jak najlepiej. Tymbardziej zestawianie ich (tych cyferek) ze sobą jest
    bez sensu, bo nikt Ci nie odpowie dokładnie na pytanie jak to było
    mierzone. Jak już, to poszukaj jakichś niezależnych testów (może na
    prade.de coś będzie).
    A tak z doświadczenia to Ci powiem, że dla zwykłego człowieka,
    nieprzeczulonego na punkcie czasów reakcji, to na każdym współczesnym
    monitorze da się pograć i pooglądać filmy.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-09-11 14:40:37
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A tak z doświadczenia to Ci powiem, że dla zwykłego człowieka,
    > nieprzeczulonego na punkcie czasów reakcji, to na każdym współczesnym
    > monitorze da się pograć i pooglądać filmy.

    cos w tym jest :)

    wyczytalem na wiki (tylko czy to prawda? :)
    ze ips'y maja bardzo male input lagi
    (czy wrecz w ogole ich nie maja),
    wiec pewnie wezme dell'a albo poczekam na nec'a.

  • 17. Data: 2009-09-11 18:09:13
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    LG 42LH7000 i polecam.

    PC

  • 18. Data: 2009-09-11 19:15:09
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    kamil pisze:

    > Na pewno mowisz o tym samy, co przedpiscy?

    Chyba nie, sorry.

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-09-11 20:15:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Latet pisze:
    > A czemu Ci zalezy na LED? Możesz to uzasadnić? W laptopach ma to sens
    > (energooszczędności), ale w stacjonarnym monitorze - po co? Pytam, bo
    > nie wiem.
    Ledy mają parę plusów, nie koniecznie muszą być energooszczędne (mają
    podobną sprawność do świetlówek, ale większy zakres liniowej regulacji
    jasność/pobór prądu). Np taki że to przeważnie nie są białe ledy, tylko
    zespoły RGB, których sterowanie proporcjami jasności umożliwia zmianę
    temperatury bieli w obrazie bez zmieniania sterowania pixelami (matrycą
    lcd). Poza tym zapalają się i gasną natychmiast, i nie szkodzi im to
    wcale. I natychmiast mają swoje parametry, nie rozgrzewają się, i nie
    tracą tych parametrów z czasem (warning: białe ledy tracą, trzeba szukać
    monitorów z ledami rgb). Można ustawić wygaszanie ekranu na 1minute, i
    przy każdym ruchu myszką monitor będzie się budził w 0.2sekundy a nie
    15s rozgrzewał...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2009-09-11 21:07:52
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    PC pisze:

    > a oprócz tego wszystkie bajery świata

    E tam, nie ma Ethernetu, jutjuba, obsługi NTFS, tylko jedno USB... ;-)

    T.