  • 31. Data: 2009-09-12 22:42:05
    Temat: Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BQB pisze:
    > Kolego, aby dioda - niekoniecznie LED, ale każda dioda potrzebuje
    > minimalnego napięcia i prądu do zadziałania, jak będzie zbyt niski prąd,
    > to nie "wystartuje", więc bez przesady z tymi mikro amperami.
    Zdefiniuj "wystartuje".
    Dioda (każda) przewodzi prądy od pikoamperów albo wręcz pojedynczych
    elektronów (wewnątrz - dziur). Dioda świecąca ma prawie liniową
    charakterystykę prąd/jasność (od zera, bo po przekroczeniu wartości
    granicznych spada jasność ze względu na wzrost temperatury struktury).
    Możesz sobie takiego leda potraktować prądem ze źródła prądowego,
    ustawić 10uA i gwarantuje ci że efekt świecenia będzie widoczny (przy
    odpowiednio ciemnym pomieszczeniu).
    To że dioda ma napięcie przewodzenia, poniżej którego niewiele się
    dzieje, to inna sprawa, ale nie mieszajmy pojęć.

    miterow_LED/59/
    > Emiter natomiast to specyficzna dioda LED i nieco się różni.
    Od? "Czy ten ptaszek ma jedną nóżkę bardziej"?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 32. Data: 2009-09-13 15:37:55
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Ma pcimcię

    PC

  • 33. Data: 2009-09-14 09:34:36
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > http://www.xbitlabs.com/articles/monitors/display/sa
    msung-sm-f2080-f2380.html

    > Tu jest bardzo dobra recka.
    >
    > The overall picture does not change much in the Fastest mode, though.
    > The gray-to-gray transitions generally fit within 10 milliseconds, but
    > there is an 80-millisecond catastrophe again with dark grays. The
    > response time average is 16.3 milliseconds (GtG). The RTC error level
    > is low, the average error being a mere 0.25.

    rozumiem, ze ten Dell czy nawet
    nie bedacy jeszcze w Polsce Nec
    ma lepsze czasy?

    Wole poswiecic lepszy kontrast C-PVA
    na rzecz szybszych czasow IPS :).

  • 34. Data: 2009-09-14 10:53:44
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Q napisała na pl.comp.pecet:

    http://www.xbitlabs.com/articles/monitors/display/sa
> [...]

    A tego nie wiem, ale S-IPS ma generalnie lepsze czasy od *VA. Skombinuj
    reckę Della i porównaj ;]

    Tu masz o panelach:
    http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types
    .php

    Ja bym wolał lepszy kontrast Samsunga. Ale na razie poczekam z wymianą
    CRT aż pojawią się PVA z LED czy coś jeszcze lepszego. Fajnie świeci,
    po co wymieniać :]

    Marcin Kocur