  • 1. Data: 2009-09-10 10:14:02
    Temat: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Zastanawiam sie nad kupnem ktoregos z LCD
    w okolicach 1000 pln na PVA czy IPS:

    - Dell 2209WA - e-IPS 6 ms (gtg?), od niecalego roku na rynku
    - Samsung F2380 - c-PVA 8 ms (GTG), od miesiaca na rynku
    - NEC EA231WMi - IPS 14ms (gtg?), mial byc od sierpnia, ale jeszcze go nie
    widzialem :(

    Ktorych z nich warto kupic
    biorac za glowne kryterium jakosc obrazu?
    (dobre katy, kontrast, barwy + male czasy reakcji, lagi)

    Nie interesuja mnie dodatkowe DVI, HDMI, HDCP,
    zintegrowany hub USB czy wbudowane glosniki,
    no ale zeby wyglad nie razil -
    - ponoc Samsung jebitnie swieci niebieska dioda
    i fajnie byloby ta funkcje wylaczyc (jak w niektorych LG).

    W sklepie mam dostepne tylko dwa pierwsze,
    ale bez mozliwosci wczesniejszego obejrzenia :(.

    PS
    Znacie jakies monitory w okolicach 1k zl
    na matrycy PVA lub IPS i ew. podswietlaniem LED?

  • 2. Data: 2009-09-10 11:11:31
    Temat: Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > Znacie jakies monitory w okolicach 1k zl
    > na matrycy PVA lub IPS i ew. podswietlaniem LED?

    A czemu Ci zalezy na LED? Możesz to uzasadnić? W laptopach ma to sens
    (energooszczędności), ale w stacjonarnym monitorze - po co? Pytam, bo nie wiem.

    latet

  • 3. Data: 2009-09-10 11:24:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A czemu Ci zalezy na LED? Możesz to uzasadnić? W laptopach ma to sens
    > (energooszczędności), ale w stacjonarnym monitorze - po co? Pytam, bo nie
    > wiem.

    tamte 3 wymienione wyzej maja lampy,
    ale ponoc sprawuja sie ok,
    ale wyczytalem, ze na macierzy LED
    uzyskuje sie jeszcze lepszy efekt (kontrast dynamiczny),
    no i przy okazji sa oszczedniejsze / mniej grzeja.
    (ponoc wady to mniejsza odpornosc na wilgoc i cena)

    a z tych wymienionych przeze mnie:
    ktory najbardziej nadaje sie do filmow i grania? :)
    i czy warto czekac na pojawienie sie nec'a?

  • 4. Data: 2009-09-10 11:29:11
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zawsze warto poczekać aż nowa technologia się upowszechni. Najpierw usuwają
    błedy wieku dziecięcego a potem dodają fjuczery aby zachęcić do kupna.
    Podświetlenie led będzie miało sens jak diody będą lokalnie wpływać na
    jasność obrazu. Póki co żaden ekran nie obsługuje dynamicznej zmiany
    jasności poszczególnych diod.

    PC

  • 5. Data: 2009-09-10 12:08:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-10 13:29:11 +0200, "PC" <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Podświetlenie led będzie miało sens jak diody będą lokalnie wpływać na
    > jasność obrazu. Póki co żaden ekran nie obsługuje dynamicznej zmiany

    Jeden obsługuje, ale nie chcesz pytać o cenę ;-)

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-09-10 12:14:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-10 13:24:44 +0200, "Q" <n...@s...pl> said:

> [...]
    > no i przy okazji sa oszczedniejsze / mniej grzeja.
    > (ponoc wady to mniejsza odpornosc na wilgoc i cena)

    Powinny też dawać bardziej równomierne podświetlenie. Ale póki co są
    montowane albo w dość tanich monitorach, albo w tych z cenami z
    kosmosu. Czyli raczej jeszcze nie czas na szukanie czegoś z tym
    rozwiązaniem.

    > a z tych wymienionych przeze mnie:
    > ktory najbardziej nadaje sie do filmow i grania? :)

    Teoretycznie ten S-IPS, bo coś nie do końca wierzę w lepsze czasy
    reakcji na PVA. Ale tak naprawdę - który bądź, na *VA też da się grać,
    chyba że ktoś jest naprawdę przeczulony, ale dla hardkorowych graczy
    wciąż najlepsze są TN. Jak nie możesz się zdecydować ot tak, to sprawdź
    która firma daje lepszą gwarancję, który monitor ma lepszą podstawkę
    (więcej regulacji), albo wreszcie rzuć moentą ;-)

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-09-10 13:17:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
> [...]

    > firma daje lepszą gwarancję, który monitor ma lepszą podstawkę (więcej
    > regulacji), albo wreszcie rzuć moentą ;-)

    Ja obstawial bym 2209WA ze wzgledu na jakosc obrazu, *VA moze i ma nieco
    lepsze czernie do IPS, ale reszta to bajka. Jesli monitor ma sluzyc do
    jakiejkolwiek zabawy grafika, chocby przyzwoitym przygotowaniu zdjec do
    labu, trzeba do ceny dodac przyzwoity kalibrator.

    Poza tym nie wiem jak konkurencja, ale Dell daje 3-letnia gwarancje 0
    martwych pixeli.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-09-10 22:52:22
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    de Fresz pisze:

    > Jeden obsługuje, ale nie chcesz pytać o cenę ;-)

    Philips obsługuje. Ja całkiem LED wyłączyłam w monitorze, bo w każdym
    ustawieniu z LED świeciło jak żarówa jarzeniowa prosto z oczy.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-09-11 10:18:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    de Fresz pisze:

    > Jeden obsługuje, ale nie chcesz pytać o cenę ;-)

    Philips obsługuje. Ja całkiem LED wyłączyłam w monitorze, bo w każdym
    ustawieniu z LED świeciło jak żarówa jarzeniowa prosto z oczy.

    Na pewno mowisz o tym samy, co przedpiscy?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2009-09-11 10:35:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:18:53 +0100, kamil napisał(a):

    > Philips obsługuje. Ja całkiem LED wyłączyłam w monitorze, bo w każdym
    > ustawieniu z LED świeciło jak żarówa jarzeniowa prosto z oczy.
    >

    > Na pewno mowisz o tym samy, co przedpiscy?

    Bierz poprawkę na to, że to Animka. Dla niej podświetlenie LED to pewnie
    światełko sygnalizujące włączenie monitora :)

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX